, Naprawa wirnik w 

Naprawa wirnik w

Patrzysz na wypowiedzi znalezione dla hasła: Naprawa wirnik w




Temat: [K11] Proszę pomózcie mechanik uszkodził mi skrzynie automa
Moi Drodzy jestem (kiedys pisywałam ale chyba konto wygasło) tu nowa, pozatym kobieta i licze na wasza pomoc. [b]Otórz oddałam swoją Micre K11 do elektryka po padła mi płytka sterujaca i wirnik i nie było ogrzewania przy tych silnych mrozach. Przy odbiorze auta z warsztatu elektryk przy wyjezdzaniu nim z kanału coś źle wprowadził wsteczny bieg (skrzynia automat CVT) bo tylko usłyszałam jakies pukniecie pod maską. Na moje pytanie co sie stalo facet odparł ze cos Pani biegi ciezko chodza. Boje sie ze ten bieg R wrzucał na chama siła bo za chwile jak ja wsiadłam i przejechałam kawałek wstecznego już nie było. Mechanik oczywiscie sie wypiera ze nic nie zrobił ze nie szarpał siłą a mi auto do tyłu już niejedzi. Zastanawiam się co się stało??? I jak moge zmusić tego mechanika psuja by sie poczuł i pokrył naprawe skrzyni !!!!. Auta oczywiscie nieodebrałam ale niestety za naprawe wirnika i zainstalowanie nowej płytki zdazył mnie skasowac (bagatela 150 zł + 80 płytka która sama kupiłam) Co robic ??? Pomozcie[/b ]KINIA





Temat: Turbo w sprinterze
Witam
Mam regenerowaną turbinkę w sprinterze 312.Wiatraczek pokręcił się ok 7
miesięcy czyli przejechałem jakieś 80-90 000 od naprawy.
Naprawa plegała na wymiane uszczelniaczy na wirniku i wyważeniu tegoż
wirnika.Oczywiście płukanie intercoolera i rurek odbyło się również.
Nie wiem co się dzieje bo teraz wygląda to tak jak przed regeneracją czyli
pokazuje się olej w kolektorze dolotowym a dokladnie w rurze od intercoolera do
kolektora.Auto jest eksploatowane wyłącznie na długich trasach z odpowiednim
traktowaniem wiatraczka (spokojny start na zimno i schłodzenie po jeździe)
Prędkości 115-130 przez kilka godzin non stop.O ile wcześniej turbo było z
zewnątrz zażygane olejem to teraz jest suche,problem oleju w kolektorze
pozostał.Stąd prawdopodobnie lekkie dymienie(widać w nocy, jak ktoś jedzie za
mną)
Oleju ubywa ok 1/2 stanu na bagnecie przez 15 000 -co tyle
wymieniam.półsyntetyk.
Za regenerację zapłaciłem poprzednio 700zł.
Auto spisuje się bardzo dobrze,pozostaje tylko problem wiatraczka...

Pozdrowienia
Krzysiek
312 maxi







Temat: [P10/W10] Alternator
Ice.... nie wiem jaki masz silnik jeśli diesel to tam sa dwa alternatory
w sumie to występuja trzy: magneti czy coś , bosch i cos jeszcze ...
Padł u mnie w zimie i wymieniałem regulator wraz z układem prostowniczym
jeżdziłem tydzień na żarzączym sie ładowaniu i chyba przez to spalił mi sie stojan
Proponował bym Ci zabrać sie szybko za naprawe bo jak podł układ prostowniczy to działa jak odbiornik i dalej bedzie sie uszkadzał stojan albo wirnik
za naprawe stojana dałem 100 a ch... mechanik nie powiedział mi ze nowy zamiennik kosztuje 60 zł
ja dałem:
35 - regulator 60 - układ prostowniczy ale to ceny z 35 % upustem
pytaj o upust jak bedziesz sam robił bo kroją ludzi z ulicy
ps. jeśli nie masz diesla to masz lepiej bo nie masz chyba pompy vacu na alternatorze



Temat: [MK3] Prosze O Pomoc!!! Problem z ladowaniem i Kontrolka ła
http://ffc.dmkhost.net/mk1/tabela-11.html

Ponieważ zanim napisałeś trochę poszukałeś (mało dokładnie jednak) i trochę zrobiłeś, zostaje Ci niestety:

Szczotki nie przylegają do pierścieni ślizgowych. - Sprawdzić stopień swobody przesuwania się styków węglowych i ich minimalną długość.

lub

Przepalone uzwojenie wzbudzenia w alternatorze. - Wymienić wirnik.

Do naprawy nie używaj auta bo przy odrobinie pecha zapali Ci się i spłonie, a jak będziesz miał trochę szczęścia spalisz instalacje elektryczną, jak już musisz gdzieś jechać to zdejmij wtyczkę z alternatora (by był niepodłączony) i pamiętaj że na samym akumulatorze długo się nie pojeździ zwłaszcza z włączonymi światłami.



Temat: Który wybrać filtr??
Ja zdecydowanie polecam Jbl. Posiadam dwa Cristal Profi i jestem z nich zadowolony. Jednak jest z nimi mały problem. Części do nich są produkowane w Chinach( a kto wie czy nie całe) i co do jakości bywa różnie. Moje po dwa razy były w serwisie ( Tu pokłon w strone firmy Badis, super obsługa) ponieważ wysiadały wirniki. Teraz po naprawie jest wszystko Ok. Filterek jest bardzo cichy i łatwy w obsłudze i wg mnie ustępuje tylko Eheimowi. Dodam tylko że Jbl wyparł u mnie starego Fluvala. Firmy Hagen zdecydowanie nie polecam, ponieważ kompletnie nie radzi sobie z serwisem. A co do Tetry to słyszałem różne opinie o tej firmie , ale nigdy nie używałem, wiec nie mogę nic powiedzieć. Ponoć szybko zaczynają przeciekać pompki do samozalewania, ale to już tylko zdanie zasłyszane w necie.



Temat: Trwalosc Forda
...Przez okres eksploatacji  ...  Naprawy to koszt ok.350zl.

I te jest wg Ciebie malo?

2.5 rolu jezdzenia autem, ktore dzis ma 15 lat i 200kkm.
Przejechane 56 tysiecy kilometrow.

Awarie:

Alternator (naprawa 60 zl)
Pompa wodna (naprawa 200 zl)

(+ profilaktyczna wymiana paska rozrzadu i napinaczy kolejne 300 zl.)

KONIEC!

P.


Moje auto ma dzis 17 lat i gruuuuuubo ponad 200kkm. Koszty napraw to 350zl z
czego rozrusznik 200 (musialem kupic bo akurat mialem wyjazd - mozna bylo
lutowac wirnik). Ponadto uwazam, ze nie sa to jakies drastyczne awarie. Po
prostu od czasu do czasu ze starosci cos musi pasc. Ale gdy czytam posty w
stylu: "Moje 5 letnie auto sypie sie" to mnie dziw bierze co bedzie z nim za
10 lat. Moze stare samochody sa po prostu solidniejsze? Chetnie sie dowiem
jakiego posiadasz bolida.

Pozdrawiam





Temat: Co? z alternatorem tylko co?????????
Dziękuję za pomoc i odpowiedzi na zapytanie. Oraz za życzenia urodzinowe. Byłem u elektryka pierwsza diagnoza to regulator napięcia. Po sprawdzeniu czy to nie diody. Banalne sprawdzenie omomierz pomiędzy wyj?cie z układu prostowniczego, tam gdzie podł?cza się przewody od akumulatora, a mas? alternatora jeżeli jest przej?cie to znaczy że to diody s? walnięte. W moim przypadku odkleił się przewód od uzwojenia wirnika, zaklinował się pomiędzy wirnikiem a stojanem i oderwał się od komutatora. Naprawa poprzez przylutowanie przewodu do komutatora. Niski koszt naprawy więc elektryk wymienił jeszcze łożyska w sumie 60 zł.



Temat: [P11/WP11] Ładowanie a w sumie kego brak
Wyślizgane koło pasowe???szynszyl żarujesz oczywiście....jeśli ktoś kiedykolwiek miał alternator w ręce wie że wirnik obraca się bardzo lekko i to nie ma żadnego znaczenia jak bardzo wyślizgane jest kolo pasowe-przecież to nie młockarnia
Jesli wirnik chodzi cięzko znaczy to że łożyska są uszkodzone lub zawieszone szczotki ocierają o wirnik powodując różne obciążenie alternatora i w efekcie piszczenie paska i brak ładowania(wpierw trzeba sprawdzić naciąg).W waszym przypadku obstawiałbym kończące się szczotki,ogólnie naprawa alternatora-nie jest to żaden wydatek biorąc pod uwagę że robi sie to raz na kilkadziesiąt-kilkaset tys.km.Najlepiej podjechać do elektromechanika który sprawdzi wszystko dokładnie i powie co należy wymienić.I jeszcze jedno-najlepiej zrobić kompleksowy remont za jednym razem-szczotki+tulejki łożyskujące,gwarantuje to bezproblemową jazdę póżniej
Pozdrawiam



Temat: mikser do ciasta



domoroslym sposobem nie wchodzi w gre, trzeba by go przewinac...oddawc
do naprawy tez chyba nie ma sensu bo koszt pewnie bylby podobny do
kosztu zakupu nowego miksera...


kupic nowy wirnik koszt naprawy przy wymianie we wlasnym zakresie od 30 do
50zeta
pozdrawiam
tom


w kazdym razie dzieki wszystkim za fachowe porady

| Efektem uszkodzenia wirnika bedzie również niemilosierne grzanie sie
calego
| silnika podczas pracy.






Temat: Cieknie turbinka....


Mam od niedawna takie autko....
czy mozesz powiedziec, po jakim przebiegu padła Ci
po raz pierwszy? I ile kosztowała regeneracja i gdzie
ją robiłeś?


pierwszy raz remont byl po ok 85tys km .. wtedy wymieniali mi uszczelniacze
w turbinie bo puszczala olej od strony sprezonego powietrza, koszt tej
naprawy byl rzedu 1300zl bylo to ok ponad 2 lata temu, ale z tego co mi
mowili w zakladzie renowacji turbin to koszty tych napraw znacznie spadly i
teraz taka naprawa to ok 700 max do 1100zl , najdozszy w tym wszystkim jest
walek wirnika bo on sam kosztuje ok 1800zl, i jak sie skrzywi to jedynie
trzeba go wymienic, ciezko jest prostowac element wirujacy z predkoscia ok
200tys obr/min. Teraz przy przebiegu ponad 135tys zaczela mi znow
przeciekac, z tym ze teraz jest to o tyle niepokojace ze olej wydostaje sie
na zewnatrz przy laczeniu korpusu turbiny.. zazwyczaj wycieki w turbinie sa
zlokalizowane w jej wnetrzu .. albo po stronie spalin (wtedy olej spala sie
w ukladzie wydechowym i autko troskze dymi :)) ) albo po stronie sprezonego
powietrza ( tak mialem za pierwszym razem ) wtedy wycieku oleju nie bylo
widac az do momentu kiedy przewody nie poprzeciekaly. Treaz natomias t z
turbiny mi sie poprostu leje a nie kapie.. co do kosztow narazie nie wiem..
dopiero po swietach umowilem sie w serwisie i bede wiedzial cos o kosztach..

pozdrawiam

Michal

ps. pierwsza regeneracje robilem w firmie Turbo Serwis w Warszawie ..





Temat: Usterka silniczka wycieraczek lamp przednich! POMOCY!
Ja temat mam opanowany i przeszedłem to.
Powodem złego działania silniczka jest bardzo często rozlutowanie uzwojenia wirnika od komutatora.
Komutator jest podzielony na 3 części (z tego co pamiętam) - na wirniku są 3 uzwojenia.
Wyjmijcie sillniczek z obudowy wycieraczek, następnie otwórzcie go przez rozchylenie 2 zaczepów z yłu silniczka i wyjmijcie wirnik.

Następnie trzeba zmierzyć oporność uzwojeń na komutatorze.
Pamiętajcie że są 3 pola. Rezystancja między kolejnymi polami powinna być identyczna. Jeżeli rezystancja między polami różni się o (rezystancja x 2) oznacza że odlutowany zwój jest od komutatora.
Trzeba go tylko przylutować porządnie, zamknąć silniczek i po sprawie.
Gwarantuję że będzie o.k.

Jak coś nie wiecie to pytajcie. Naprawa jest naprawdę prosta.
Pozdrawiam



Temat: Pytanie do znawców 14WE


Po prostu wystarczy przeczyścić na sucho stożek izolacyjny
wirnika i trzon mocujacy szczotkotrzymacze by poprawić oporność izolacji.
Czasem trzeba przeszlifować komutator (w szczególności rowek miedzy
komutatorem a uzwojeniem wirnika) Nie ma możliwości tworzenia się łuku z
powodu złego docisku szczotek, raczej problem może tkwić w .... długości
szczotki(za krótka)


a zeus04 i tak za chwilę napisze że silnik AC nie daje żadnych
oszczędności, nie opłaca się, itd.

Jestem przekonany że doliczając koszty takich napraw, materiału,
robocizny, wyłączenia z ruchu, ściągania z trasy i inne znacznie
bardziej opłacało się kupić tabor z rozwiązaniami nowoczesnymi teraz a
nie 50 lat temu.





Temat: [O1] Awaria alternatora
Zaliczyłem pad alternatora (120A)
Nawet nie próbowałem jechać z tym do ASO bo leszczem do skrojenia nie chcę być (mam kosztowne doświadczenia z napraw Felicii w ASO).
Elektryk (najlepszy w okolicy) mówi, że diody są OK a poszły regulator i wirnik.
Możliwe to, że oba naraz się zepsuły?
Czy to znaczy, że od padu jednego poleciało drugie? I dlaczego?

Koszt naprawy wg tego elektryka to ok. 400 zł.

Trochę szukałem na forum, ale muszę podjąć szybką decyzję, czy naprawiać, czy raczej szukać nowego alternatora (allegro 490 za nówkę ale noname).
Koszt będzie wyższy ale może na dłużej będę miał spokój.
Czy raczej źle myślę?

Nie było żadnych symptomów, żadnych pisków, szumów, terkotania, ładowanie było OK i nagle zero ładowania.
Przebieg auta niecałe 69 tys. alternator (chyba) jeszcze oryginalny i nigdy nie naprawiany.



Temat: renkojmia?
Mam trochę nietypową sprawę,ale myślę iż grupowicze  mi podpowiedzą co
nieco.
Otóż prawie dwa miesiące temu kupiłem poprzez komis samochodowy (POLMOZBYT)
autko moich marzeń Forda Mondeo 1,8 16V automat.
Po przejechaniu 750 km w ciągu tygodnia autko się  (można powiedzieć)
rozleciało, tz. podczas jazdy pękł wąż (na tablicy wskaźniki nie dały znać o
tym fakcie) i w czasie jazdy samochód pozbył się płynu chłodzącego co
doprowadziło aż do wypalenia głowicy.
Winą za ten stan rzeczy obwiniłem sprzedającego mi auto, gdyż jak się
dowiedziałem  w czasie naprawy tego auta wymieniano właśnie pompę
wodną, tz. wymieniono uszkodzoną na drugą uszkodzoną, czego wynikiem było że
raz wirnik się kręcił a raz nie.
Gościu który sprzedał mi auto obiecał że naprawi mi je bezpłatnie, ale to
już trwa prawie dwa miesiące, ja potrzebuję samochód a on mnie zwodzi
ciągłymi obietnicami że lada moment będzie naprawiony, niestety autko stoi i
czeka na naprawę.
Powodem tego faktu może być prawdopodobnie cena głowicy którą trzeba
wymienić.
Co mam zrobić aby gościa zmusić do wywiązania się z umowy?
Zaczynam powoli tracić cierpliwość.
Co Wy na to?




Temat: Alternator

a jak wymienialem lozysko to wieksze w alternatorze to ojno ma po obu stronach taki rancik tak jaby bylo niewymienne a ja wybijajac to lozysko wybilem rancuk z jednej strony i niewiem czy alternator sie jakos nie przesunal

tez ten rant wyłąmałem ale łozysko weszło ciasno i wszystko jest ok.
ale jednego nie rozumiem. z akumulatora przez zaroweczke płynie minimalny prad wzbudny do altka. jak alt zacznie ładowac to prad przestaje płynac i kontrolka gasnie.
napiecie na uzwojeniach wirnika jest kompensowane przez regulator napiecia po to aby na wyjsciu cały czas było 14.4v
jak nap na alternatorze > nap akumulatora. diosy polaryzuja sie w kierunku przewodzenia i do akumulatora i całego układu elektrycznego plynie prad w miare potrzeb.
jesli zaróweczka jest spalona>prad wzbudny nie płynie=>NIE ŁADUJE
jesli nawet 1 dioda( z bodajze 6) jest uszkodzona to nie przewodzi=>NIE ŁADUJE żaroweczka swieci cały czas.

nie czaje dlaczego ona sie spaliła.
stany nieustalone

ja osobiscie bym sie czepił naprawy. jesli masz sprawne uzwojenia na wirniku i stojanie to tylko diody albo reg.
jesli rozebrałes altka to chyba rowniez jestes w stanie sprawdzic sobie diody, prawda??
chyba ze masz kase na drugiego altka
pozdrawiam

[ Dodano: Pon Lis 19, 2007 16:55 ]



Temat: Głośna turbina po wirusie w Octavii II 2.0 TDI BKD
Koledzy mający edc16 muszę was zmartwić wczoraj sie dowiedziałem jak od niedawna wygląda procedura wymiany turbin na gwarancji więc po naprawie lub przed mają z czytać logi z kompa i wysłać do skody czy było grzebane czy nie na tej podstawie podejmują decyzje czy robione jest na gwarancji czy auto straciło gwarancie mają nakaz sprawdzenia i naczej SAP nie rozliczy naprawy jak nie podadzą wydruku
Druga informacja jest taka że jesli chodzi o sowe i padające turbo to podobno dało d... KKK i źle skonstruowali turbo gdzie pęka ośka wirnika tyle z informacji z ASO



Temat: Głośna turbina po wirusie w Octavii II 2.0 TDI BKD

Koledzy mający edc16 muszę was zmartwić wczoraj sie dowiedziałem jak od niedawna wygląda procedura wymiany turbin na gwarancji więc po naprawie lub przed mają z czytać logi z kompa i wysłać do skody czy było grzebane czy nie na tej podstawie podejmują decyzje czy robione jest na gwarancji czy auto straciło gwarancie mają nakaz sprawdzenia i naczej SAP nie rozliczy naprawy jak nie podadzą wydruku
Druga informacja jest taka że jesli chodzi o sowe i padające turbo to podobno dało d... KKK i źle skonstruowali turbo gdzie pęka ośka wirnika tyle z informacji z ASO


Dlatego trzeba BDM robic i wgrac org...skoda moze sie cmoknac
A co do turbin to potwierdzam. Sa tak spierdzielone ze wstyd....na serii padaja ja muchy.



Temat: ciezkie palenie 324 d
witam ja tez mam 2,4td i powiem tak auto na zimny pali ze strzału, na ciepłym kreci troche dłuzej, ale z tego co mi wiadomo przyczyna tego jest głowiczka w pompie paliwa, kosz takiej naprawy/regeneracji 600-700zł a nowa ok 1200zł osiagi auto ma w miare moment obrotowy 220Nm robi swoje dla porównania m20b25 ma 227Nm...

teras takie pytanie co zrobic z turbina, dzis troche czysciłem pod maseczka i jak sie dobrałem do swistaka zauwarzyłem luz na wirniku turbiny moze nie duzy ale mysle ze wymaga to naprawy a to sie wieaze z kosztami ok 800zł, a w warsztacie mam za 700zł turbine od tds-a po regenaracj , duzo rzeźbienia było by zeby ja za adoptowac? jak to sie bedzie miało do tego silnika?



Temat: Akumulator?? Alternetor?? + obrotomierz
Hehe magneti to syf kiła mi mogiła . Jak by ktoś chciał to mam regulator napięcia nowy i sprawny jeden półksiężyć mostka prostowniczego . Cały mostek da sie rozebrać na części i myśle że przy odrobinie gimnastyki znajdzie sie jakiś zamiennik . Hm diody wzbudzenia no problem w każdej chwili mozesz je zmienic za pare groszy. Głupio jest rozwiazane tylne łożysko altka bo jest rolkowe i nie ma bieżni wewnętrznej . Bieżnia jest oś winika . Wiec jak umiera łożysko morduje wirnik . Jak coś to mam wirnik jeszcze i stojan do tego cudu . Gość który wstawil mi auto wycofał sie z jego naprawy za moimi namowani . Wsadziłem mu boscha i jeździ zadowolony do dzisiaj bo części o połowe tańsze .



Temat: Audi 80 1,6TD 1989r
Oj z tym turbo to nie jest tak, że pracuje wtedy, gdy silnik
Gdy jadę spokojnie, nie cisnę dużo gazu, to świeci się żółta dioda, natomiast, gdy przydepnę, to najpierw zaczynają pulsować naprzemiennie obie diody bardzo szybko, a gdy turbo rozkręci się na dobre, to świeci już tylko zielona dioda i wtedy silnik ma max power, co do tego wyciągania mocy, to fajny pomysł, tylko jak to zrobić ?
Wymiana turbiny na inną ? Myślę o turbinie np z A6, ma wirnik o zmiennej geometri, więc zminimalizowałoby to turbodziurę, która w moim Audi jest niemała, ale to pewno wina wyeksploatowanej już turbiny

P.S. Znaczek TDI został naklejony po naprawie blacharskiej tylnej klapy, przy tej naprawie usunięto też oryginalny spoiler (matoły z blacharni uszkodziły go), znaczka TurboDiesel i 80 już nie szło kupić, dlatego naklejono TDI i zamiast Audi 80 samo Audi



Temat: [80 B4 ABK] szczotki od alternatora
witam co do łożysk to radził bym ci wymienić szybko u mnie jak ostatnio zaczeły szumieć to po dwóch dniach rozsypało się kółko po którym chodzi pasek alternatora i zniszczyło gwint na wirniku w związku z czym wirnik kółko łożyska i przy okazji szczotki do wymiany a co do ładowania to wygląda na regulator za naprawę alternatora z jego wszystkimi częściami zapłaciłem 180 zł to chyba nie dużo i kółko po którym chodzi pasek założył toczone a nie takie jak oryginalnie jest mam nadzieję że to wszystko mi długo pochodzi pozdrawiam



Temat: problem przy większych prędkościach

to czemu miałeś takie problemy, kto Ci do diagnozował ? I tyle kasy poszło w .... ? Cóż MAGICY Ja marki nie znałem do końca i nie miałem takiej wiedzy jak dzisiaj a co jeden mechanik to inną teorię miał. Dobre firmy się nie ogłaszają a do ASO jak bym śmigał to w 1/2roku z torbami bym poszedł. A tak. W tym tygodniu śmigam do Wrocka na kilka napraw. Diagnostykę bedę niedługo sam robił bo kupiłem tester na LIVE DATA a szczegółowo sprawdzę w firmie którą namierzyłem z czasem będąc na forum i którą polecam. Niestety wcześniej PSEUDO MECHANICY i niby specjaliści o Volvo gówno wiedzieli i bardziej zepsuli auto niż naprawili. Byłem w takiej desperacji że pojechałem do Wrocławia na naprawę i pomogło. Nie będę opisywał dokładnie już gdzie co było robione ale dodam że w Poznaniu nie ma nikogo godnego polecenia, ASO w Szczecinie to bardziej do sprzątania ulic się nadają niż do aut. Wyobraź sobie że gość od Tuningu który ma specjalizacje w Volvo na zalewający się układ paliwowy od regulatora powiedział na dławienie że: "Zamontuj sobie zwykłe świece a nie platynowe bo lepiej jest wymienić kilka razy zwykłe niż platynowe jak się zaleją"..., tylko nie wspomniał że zwykłe potrafią się upalić i uszkodzić wirnik turbiny. Inny zaproponował mi olej mineralny na przebieg powyżej 100.000km. Normalnie włos się na głowie jeży. Poczytaj moje wczesne posty z około 2006r. to sam zobaczysz jakie cuda miałem.

Bardziej temat na browca



Temat: [LPI] Dla uzytkowników vialle
Witam wszystkich
Niedawno doszedł nam kolejny usługodawca od naprawy instalacji LPI. Cena jest bardzo atrakcyjna w stosunku do serwisów warszawskich i moim zdaniem nie opłaca się przy tej cenie samodzielne grzebanie w instalacji (sprawdziłem na własnej skórze ile pracy w to trzeba włożyć). Z rozmowy telefonicznej wnioskuję, że serwisant rzeczywiście zna się na rzeczy. Pozostaje więc już tylko komuś sprawdzenie serwisu empirycznie (niestety dla mnie juz jest za późno). Poniżej zamieszczam linka:

link1:
http://www.allegro.pl/ite...egeneracja.html

link2 (właściwie to samo co link1):
http://www.allegro.pl/ite...egeneracja.html

PS. Jak ktoś już sprawdzi, to niech koniecznie napisze swoją opinię

PS2. Dla tych, którzy się podjęli samodzielnej naprawy niech wiedzą, że pompę zalać trzeba tylko do poziomu miski na dole uprzednio przepłukując całą pompę (trzeba pokręcić wirnikiem w odpowiednią stronę).

///poprawiono linki///



Temat: pomocy!!! brak ladowania i brak wspomagania
no u mnie poszedl wirnik, poprostu zwoj sie przepalil
a wspomaganie w astrze jest elektryczne wiec jak ni ma pradu to ni ma kierowania

u mnie koszt naprawy z wymiana wirnika 150 zl i 30min czekania

p.s

mechanik-eletronik w stalowej woli woj podkarpackie
mistrz w swoim fachu



Temat: jaki filtr zewnętrzny
Jeżeli zdecydujesz sie na Jbl , to musisz uważać na wirnik. Niestety produkowały go małe chińskie rączki i nie jest niezawodny. W moich dwóch filterkach pracowało już łącznie 7 wirników, całe szczęscie że filterek ma 4 lata gwarancji, a polski serwisant , Firma Badis, dokonuje wszystkich napraw bardzo szybko i bezproblemowo. Z doświadzczenia wiem , że filtr pod żadnym pozorem nie może chodzić na sucho, zatrze się i będzie chodził jak stara pralka. Ja teraz tego pilnuje i filterek chodzi super cicho ( akwa mam w sypialni) i bije o głowe Fluvala, który już dawno wylądował w piwnicy. Tak więc pomimo tego wszystkiego z filtrów w tej cenie zdecydowanie polecam Jbl.



Temat: [N16] rozrusznik?
kolego - to nie temat na walke z moderatorami Oni są potrzebni, aby forum nie było zawalone śmieciami - uwierz mi większośc z osób nie szuka rozwiązań problemów na forum, tylko pisze - zrezygnuj już z tego tematu

Koszt regenerowanego to ok 400-700zł. używanego w dobrym stanie ok 200-300. Nowego - nowego Ponad tysiak jesli ma byc to fabryczny twór.

Naprawa wywalonej tulejki? ok 40zł

Bendiks to też taniocha

Wymiana włącznika ok 70zł.

Spalony stojan lub wirnik - to może sie juz nie opłacac.

Pamiętaj że kupując używany nie masz pewnosci czy za dwa dni nie padnie w mękach.

tak czy inaczej i tak najbardziej sie opłaca podjechac z nim do naprawy.

poszukaj np. na zumi lub w googlach, a tak na szybko;

http://www.zumi.pl/218455...szcz,firma.html



Temat: Poważna usterka śmigłowca TOPR
W czasie rutynowego przeglądu śmigłowca "Sokół" służącego ratownikom TOPR wykryto usterkę.

Wykryta usterka łopat wirnika okazała się na tyle poważna, że śmigłowiec do czasu naprawy nie nadaje się do lotów. Teraz w razie zagrożenia życia w Tatrach ratownicy TOPR będą korzystać ze słowackiego śmigłowca "Agusta 109" stacjonującego w Popradzie.

W najbliższym czasie do Zakopanego w zastępstwie "Sokoła" ma przylecieć śmigłowiec 25 Brygady Kawalerii Powietrznej z Tomaszowa Mazowieckiego.

- W sprowadzeniu śmigłowca pomaga Antoni Podolski, wiceminister spraw wewnętrznych i administracji. Jest szansa, że wojskowa maszyna pojawi się w Zakopanem już w poniedziałek, ale nie jest to jeszcze pewne w 100 procentach - zauważa naczelnik TOPR Jan Krzysztof.

Na razie nie wiadomo, ile potrwa naprawa śmigłowca należącego do TOPR.

- Ze względu na sezon urlopowy będzie to prawdopodobnie kwestia tygodni, a nie dni - dodaje naczelnik TOPR.

14 ROCZNICA KATASTROFY ŚMIGŁOWCA TOPR

W dniu 11 sierpnia 1994 roku miało miejsce najtragiczniejsze zdarzenie w historii ratownictwa tatrzańskiego. W katastrofie śmigłowca podczas wykonywania lotu ratowniczego w Dolinie Olczyskiej zginęli ratownicy i piloci; Bogusław Arendarczyk, Janusz Kubica, Stanisław Mateja Torbiarz i Janusz Rybicki. Cześć ich pamięci.

10 sierpnia 2008 roku w Sanktuarium na Krzeptówkach o godz. 19.00 zostanie odprawiona Masza Święta za spokój Ich dusz.

11 sierpnia 2008 roku w kaplicy Sióstr Urszulanek na Borach o godz. 18.00 również zostanie odprawiona Msza Święta w Ich intencji



Temat: [R200] Problem z odpaleniem
ja właśnie przez to przechodziłem.
Przekręcenie kluczyka rozrusznik ani drgnie
po kolei co zrobilem:

1- zaróweczka do przewodu startera (i masy)- świeci = prąd jest
2- żaróweczka do styku (wyjscia na rozrusznik)elektromagnesu (i masy)-świeci = elektromagnes ok
3- wyciagnięcie i rozkręcenie rozrusznika (szkoda że śruby nie chcialy współpracować bo by mi sporo czasu mniej zeszło ) -oczywiscie po uprzednim odpięciu akumulatora!
4- szlifowanie szczotek (były zużyte na skos wzdłuż osi wirnika )
5- piłowanie krawędzi prowadnic szczotek - producent w miom przypadku zostawil na ostro (sabotaż )
6- czyszczenie komutatora (najlepiej pumeksem, tylko musi być suchy)
7- delikatnie przesmarowałem wałek pod łożysko ślizgowe z tyłu, trochę mocniej pod igielkowe z przodu
8- rozrusznik do kupy i sprawdzanie czy kręci (ja podłączałem pod prostownik, ale pod akumelator te można)
9- montaż do silnika i podłączenia kabelków:)
10- satysfakcja z samodzielnie wykonanej naprawy rozrusznika

Budowa rozrusznika jest naprawdę prosta i nie ma się czego bać(jak ja dałem radę to każdy może ). Nie ma tam żadnych dodatkowych przekładni (jak np w astrze czy w peżocie 306), ani skomplikowanego mechanizmu wyrzucającego. Poprostu stojan, wirnik, komutator (3 szczotkowy co ciekawe) i sprzęgiełko wyrzucane widełkami
Zajrzałem tez do elektromagnesu i chyba warto jak już ma się rozrusznik na wierzchu oczyścic dokładnie rdzeń i dać mu kropelkę smaru... ale to tak BTW

PozdROVienia



Temat: dziwne "jęczenie"

co się potem działo ? Co zaczęło wysiadać i ile naprawa kosztowała ?


Wymiana wirnika, koszt 150zl


Czy de facto grozi to zatrzymaniem pojazdu w trasie ?


Jesli to wirnik to grozi rozwaleniem lozyska i ew. uszkodzeniem altka. Takze
IMHO trzeba to zrobic :)





Temat: [N15] Wycieraczka - tyl


Panowie jak wybic trzpien z tego silnika ?


Witam,

Ja przed chwilą przywróciłem do życia swój silnik z N14 - wydaje mi się że to to samo - różnią się jedynie mocowaniem i kostką połączeniową. A zrobiłem to tak:

- oczyściłem trzpień z rdzy
- z trzpienia zdjąłem zawleczkę, pod nią była nakładka, a pod nakładką jest uszczelka gumowa - nie zgubić (u mnie udało się ją wyciągnąć dopiero po wyciągnięciu trzpienia)
- odkręciłem 4 śruby - tak by się dostać do bebechów (tam gdzie ślimak)
- zdjąłem zawleczkę i podkładkę z ośki mocującej koło zębate
- opcja : odkręciłem 2 śruby mocujące silnik, ale chyba można dokonać naprawy bez tego etapu (i jak się da to tak bym to zrobił), zdjąłem obudowę wraz ze znajdującym się w środku wirnikiem (uwaga na szczotki!)
- trzpień połączony jest z kołem zębatym, dlatego 2 razy walnąłem kombinerkami (trzymając resztę w drugiej ręce) w trzpień (pamiętaj o uszczelce z pkt.1)i raz w ośkę koła zębatego - po paru takich próbach oba elementy wyszły na tyle, że mogłem spokojnie je wyciągnąć

Wyczyściłem, nasmarowałem (oryginalnym smarem, który zebrał się w obudowie), złożyłem i działa. Całość (łącznie ze studiowaniem forum, wymontowaniem silnika z auta, naprawą, montażem) zajęła mi około 1,5h

Powodzenia!



Temat: Od ilu obrotow wlacza sie Turbina w Astrze II 2.0 16V DI

Ja mam identyczne pytanko...

O kolego może coś ci podpowiem a ty mi o rybuniach za to się odwdzięczysz otóż turbina włącza się zaraz po uruchomieniu bo jest napędzana spalinami , ale największy moment obrotowy osiąga w granicach 1800-2200obr, W nowszych modelach lub w turbinach tuningowych sa zmienne kąty ustawienia wirnika i ten moment jest znacznie wcześniej to są bardzo drogie turbiny i nie regenerowane. twoja jak i moja sa do naprawy . mają stały wirnik czyli te łopatki Co wiedzialem to powiedzialem może ktoś coś doda



Temat: 1
doobra pytanie numer dwa!
czy na skutek pracy na 1 i 2 garze (3 i 4 brak kompresji) moze mi cos tam stukac? ;] wymienie najpierw uszczelke pod glowica a pozniej zobacze czy dalej cos stuka...

Ciekawa metoda naprawy

nie lepiej od razu rozebrać i całość sprawdzić?? będziesz wyciągał po raz drugi wszystko ?? Nie szkoda szpilek / uszczelki / czasu / pracy / pieniędzy ?
Ja wiem ,że Ty bardzo byś chciał żeby to stukanie to był ślimak przyklejony do podwozia który stuka bo chce żebyś go wpuścił do kabiny i podwiózł do miasta

stukać ci może w 3 i 4 cylindrze wiele rzeczy jak juz nie ma tam kompresji :
-zatarły się pierścienie i powyrywało przy okazji 10mm kawałki gładzi cylindra
-roztopiły się tłoki i jego resztki fruwają po cylindrach rysując z każdym kilometrem tak cylindry że silnik będzie do wyrzucenia
-wypadły zawory i stukają sobie w cylindrach z nudów czekając na remont
-wpadła Ci mucha w kasku i obija się
-urwał Ci się wirnik od turbiny porozrywał cały intercooler w środku i dostał się do twoich biednych cylindrów i tak dalej się kręci i przewierca blok lub głowicę na wylot i tylko czekać aż się przewierci do kabiny i utnie ci głowę

mogę tak długo jeszcze

jak nie masz kompresji to rozbieraj całość w diabły zresztą jak ściągniesz głowicę to zobaczysz ten wirnik co lata w środku a jak go nie będzie to rozbieraj dalej żeby zaraz moje horrory nie okazały się prawdą bo chciałeś po taniości zadrutować awarię.Zrób raz a dobrze.

pozdro



Temat: [SZUKAM[ Silniczek elektryczny do samochodu-zabawki


A tak naprawd , có  si  mo e zatrze  w silniczku za 5z ? Zapewne straci
wspó osiowo  , czyli: albo opad  mages, albo "piasta" si  rozgrza a i
zmi kczy a plastik, albo podgi  a blaszka komutatora i blokuje o  o co , co
jest niby mocowanie szczotki, albo....


Piszesz na tyle do rzeczy, ze az nie chce mi sie wierzyc, ze...


Rozbierz i napraw albo pomog , je li nie dasz rady.


... uwazasz, ze chinski, jednorazowy silniczek za 5 zlotych jest
rozbieralny i naprawialny.. :)

Tak naprawde to z ogledzin wynika, ze wdarla sie korozja w "piasty"
tudziez na wirniku. I o ile korozje z wirnika mozna usunac i
ewentualne wzery nie beda przeszkadzac to usuniecie korozji na
lozyskowaniu walka juz nie da spodziewanego efektu.

pzdr, dr





Temat: mikser do ciasta
Rzeczywsicie, grzeje sie jak cholera..., rozumiem zatem ze naprawa
domoroslym sposobem nie wchodzi w gre, trzeba by go przewinac...oddawc
do naprawy tez chyba nie ma sensu bo koszt pewnie bylby podobny do
kosztu zakupu nowego miksera...
w kazdym razie dzieki wszystkim za fachowe porady

Efektem uszkodzenia wirnika bedzie również niemilosierne grzanie sie calego
silnika podczas pracy.






Temat: rozrusznik - udalo sie
Witam !
Pytałem się was wczoraj o rozrusznik w poldku. Odpowiedzi byly rozne. Dzis
pojechalem do elektryka wymienilem tulejki i szczotki rozrusznika.
Zaplacilem w sumie 60 zeta ale za to teraz poldi  odpala jak rakieta. Na
dowidzenia elektryk powiedział mi ze wirnik trzeba wymienic nastepnym razem.
Co to jest wirnik ? ile to moze kosztowac ???

p.s
jak kupowałem czesci do naprawy tomalo co smiechem nie wybuchnalem bo
zaplacilem za nie 6 zeta :)))))))

pozdrawiam
Sluger





Temat: CTL w Gliwicach

Ta lokomotywa o godzinie 10 przyjechala do ZNLE. Prawdopodobnie na
naprawe
po wykolejeniu.


Na naprawe silnika trakcyjnego.Rozsypalo sie lozysko i zakleszczylo
wirnik.Lok sie wykoleil przy probie jego tranportu z podniesionym
(zakleszczonym) zespolem napedowym na wozku awaryjnym.

Misiek





Temat: Przemysł, SSE, PNT w aglomeracji rzeszowskiej - zapowiedzi
"MTU Aero Engines, niemiecka firma z branży lotniczej zbuduje nową fabrykę w Rzeszowie. Decyzję taką podjęło dziś kierownictwo firmy, która jest niemeckim liderem w produkcji silników. Nowa fabryka zajmie się produkcją i naprawą części do silników. MTU zainwestuje w przeciągu przyszłych 3 lat około 50 mln euro w przedsięwzięcie nazwane MTU Aero Engines Polska.

Budowa rozpocznie się jesienią tego roku, start produkcji planuje się na początek 2009 roku. Początkowo, zatrudnienie znajdzie ok. 100 osób, i liczba ta wzrośnie do około 400 w roku 2012. Nowy zakład w Rzeszowie, skupi się na produkcji łopatek do wirników, turbin i naprawie części. Międzynarodowe lotnisko w Rzeszowie ułatwi kontakt i wymianę pomiędzy innymi obiektami MTU.

Firma podkreśla, że Rzeszów to dobrze rozwinięty przemysł lotniczy, inne firmy z branży i duży potencjał wykfalifikowanych i doświadczonych pracowników.

MTU Aero Engines zatrudnia 7 100 pracowników jest największą firmą w branży w Niemczech i jednym z najważniejszych graczy na Świecie. Firma osiągęła 2.4 miliarda euro obrotu w 2006 roku."

nie znam lotniczej terminologii niestety



Temat: Wirnik .


zaiste ciekawe co mial na mysli, bo jedyne co mi sie kojarzy to jest to
uzwojenie w twojej pradnicy czy alterku. najczestsze awarie to zazwyczaj
padaja regulatory napiecia, diody na alterku, czy wlasnie uzwojenia i
wtedy
trzeba sie narobic i na nowo nawinac na nie zwoje.
nie mam pojecia czym moze byc ten magiczny wirnik dla tego elektryka.
pozdrawiam


ja rowniez sie na tym nie znam. mialem awarie pradnicy i elektryk stwierdzil
nieoplacalnosc naprawy - kupilem alterek i jest spoko wodza. ale jesli
chcesz oddam ci moja stara pradnice za pivo - nie wiem co w niej jest ale
moze z 2 sie 1 zlozy :)





Temat: sztanga sterująca kierownicami turbiny

podgiecie przewodu olejowego z lenistwa zeby nie odkrecac drugiej sruby od przewody olejowego znajdujacej sie pod firtrem oleju, przewod mozna odciagnac , ale nie odginac musi zostac sprezysty, trzeba to zrobic z czuciem, a najlepiej go poluzowac na tej drugiej srubie i obrocic do gory, wygiecie i podgiecie ponowne moze spowodowac zwezenie swiatla przewodu i zmiejszenie cisnienia na lozysku slizgowym i w konsekwencji zatarcie sie lozyska. Jezeli doszlo do zatarcia lozyska olejowego a firma wykonujaca regeneracje nie ma odpowiedniego sprzetu do odtworzenia uszczelniaczy olejowych to taka naprawa skutkuje tym ze masz dalej nieszczelnosc w tym miejscu. Ten kolniez pod wirnikiem (blaszka) ma tylko za zadanie zabezpieczyc wirnik przed bezposrednim dzialaniem oleju w przypadku rozszczelnienia sie tego lozyska o ktorym piosalem, a tak naprawde przy wyciekach to najwazniejsze jest prawidlowo zregenerowane lozysko slizgowe.

[ Dodano: 07-04-2008, 08:55 ]



Temat: Jaką wiertarkę do prac domowych?

| | Podpisuję się obiema rękami. KRESS-a używamy w firmie (profesjonalnie)
od
| kilku lat i nic. B&D ojciec kupił do majsterkowania i poszedł w nim
| wyłącznik.
| Dziwię się p. Wojciechowi, że poleca B&D mimo, że też się popsuł.

| Proszę się nie dziwić, że drążę temat ale 300 zł to nie mało a
informacji na
| temat wiertarek nigdzie w sieci nie ma, nie licząc stron producentów ale
ich
| opinia jest jakby tendencyjna ;).
| Prawdę mówiąc to muszę kupić wiertarkę w NOMI (mam bony), a tam są tylko
te
| o których pisałem, jakieś na M... i reszta to dziadostwo kompletne.
| Czy z tym wyłącznikiem to jakaś plaga?
| Może ktoś używał "zielonego BOSCH-a ?

Witam!!!
Ja mam zielonego BOSCHA-a. Nie pamietam oznaczenia , ale to model z
regulacja obrotow w przycisku wlacznika i tradycyjnym uchwytem . Kosztowala
niecale 300 zlotych i jestem z niej b. zadowolony-zadnych problemow od 3
lat, a wiercilem naprawde sporo.
Jedyna wada jest tu cena. BOSCH sie ceni, ale jest to zakup na lata, wiec
warto chyba wylozyc troche kasy.
Moj ojciec mial kiedys CELME , ale stanowczo odradzam-psulo sie w niej
doslownie wszystko, fakt, ze budowal wtedy dom, ale bez przesady-wirnik
wymienial 3x- 2x sie spalil, raz odpadly klepki z komutatora, wylacznik psul
sie chyba jeszcze czesciej niz wirnik, raz rozsypalo sie cos w przekladni
(wszystkie naprawy wykonywal autoryzowany serwis), w koncu kupil sobie
niemiecka wiertarke malo znanej firmy i ma ja po dzis dzien.

Pozdrawiam

Krzysiek





Temat: Partyzanci maja Mh 53 :-)


| Nie wiem jak weszli w posiadanie smiglowca :-)  ale al jazeera dala
video
| krecone na dalekim planie  . Chyba ladowal przymusowo w zachodnim Iraku
,
| wyglada na nieuszkodzony za wyjatkiem wirnika glownego ( chyba nie ma
czesci
| lopat ) ale plan byl daleki , arabski freelance reporter mimo wszystko
nie
| ryzykowal podchodzenia do zajetych oproznieniem maszyny mudzahedinow
| Dziwne , baardzo dziwne

Własne siły powietrzne czy czarnorynkowy kurs z Syrii/Jordanii/Arabii
Saudyjskiej/Turcji?


ehchm "wyglada na nieuszkodzony za wyjatkiem _wirnika_ _glownego_* ( chyba
nie ma czesci
lopat )" .

A teraz pytanie za pięć punktów jak w warunkach partyzanckich wybrażasz
sobie zdobycie części zamiennych i naprawę śmigłowca ? :)

 *podkreślenie moje





Temat: CC700 - układ chłodzenia - informacje dla zainteresowanych
Witam

Miałem problemy z pompą chłodzenia w moim CC700. Wczoraj wreszcie
zdecydowałem się na zrobienie z tym porządku. Po demontażu (jak to w CC
- kupa roboty: zlanie płynów, wymontowanie alternatora, zdjęcie miski i
wymontowanie z niej pomp) okazało się, że uszczelniacz się po prostu
rozsypał po częściowej korozji. Na wałku napędzającym pompy w miejscu
współpracy z uszczelniaczem pojawiło się wgłębienie, podobnie było na
spodniej części wirnika pompy wodnej. Zdecydowałem się więc na wymianę
całości, czyli wałka i wirnika, do tego doszedł uszczelniacz, termostat
(sam wkład), uszczelki miski olejowej i termostatu, płyn chłodzący, olej
i filtr. Całość zamknęła się niestety w 470 PLN, w tym robocizna 180 PLN
(Warszawa), naprawa trwała 5 godzin.

Przy okazji chciałbym wrócić do tematu zasłaniania chłodnic w zimne dni,
żeby przyspieszyć nagrzewanie silnika. Nadal podtrzymuję moją tezę, że
wypada tak robić tylko przy niesprawnym termostacie. U mnie się on po
prostu ostatnio nie domykał, czyli cały czas nieco otwarty był duży
obieg (przez chłodnicę). W trakcie jazdy temperatura na wskaźniku
potrafiła spaść do 60-70 stC (lato). Obecnie (nowy termostat) płyn
chłodzący nagrzewa się do 90 stC w około 10 min i w trakcie jazdy
temperatura waha się w przedziale 85-95 stC, czyli tak jak powinno być.
Zachęcam więc do wymiany termostatu, bo to prosta robota i nie kosztuje
dużo (wkład termostatu to 20 PLN, do tego płyn, albo jak ktoś lubi może
nalać ten wcześniej spuszczony).





Temat: Naprawa szlifierki kątowej 2000W
Dokonałem sam naprawy własnej szlifierki kątowej 2000W.
Był problem w tym że bardzo mocno iskrzyły się szczotki na komutatorze wirnika.
Wyczyszczenie komutatora i założenie spowrotem starych nie mocno podjechanych szczotek wyeliminowało iskrzenie..
Wymieniłem również dwa łożyska gdyż widoczne były ślady otarć na obudowie twornika.
Szlifierka ma moc 2000W i ma w obwodzie zasilania układ elektroniczny soft staru oraz kondesatorek.Zmierzyłem prąd jaki jest pobierany podczas pracy i martwi mnie to że pobiera tylko 3,5A.Dlaczego skoro z wyliczeń na moc Powinien pobierać 8,6 A.Jak to wytłumaczyć i czy jest to jakaś nieprawidłowość???.



Temat: Klamka zapadła - mamy Herkulesy!
Potrzeba natychmiastowego zakupu samolotów LIFT jest oczywista. Jednakże nie mamy też samolotów transportowych o sensownym udźwigu ani też samolotów AWACS czy tankowców o ile potrzeba posiadania tego ostatniego nie jest aż tak paląca jak tego pierwszego to jednak istnieje. Jeszcze parę lotów, a wypożyczanie tych ukraińskich Rusłanów wyniesie nas tyle za ile moglibyśmy kilka takich maszyn zakupić, zdecydowanie taniej jest posiadać podobną maszynę na stanie (niekoniecznie aż tak dużą).

Co do AWACSa mogę sie nawet pokusić o stwierdzenie, że przejecie kilku maszyn typu E-2C Hawkeye nie byłoby złym posunięciem, przy spełnieniu kilku warunków:
- maszyny i ich osprzęt serwisowane w kraju
- serwis nadzorowany przez producentów

Dlatego nadzorowany, bo nie chcę aby powtórzyła się historia z naszymi Mi-14, które kursują między Darłowem a Łodzią na naprawy serwisowe i gwarancyjne, bo serwis jest w takim stopniu beznadziejny, że za każdym razem naprawy musza być kilkukrotnie poprawiane, o ile w wypadku śmigłowców ZOP nie jest szczególnie uciążliwe, to w wypadku śmigłowców ratowniczych, gdzie mamy ich 3 sztuki jest, bo dochodzi do takiej sytuacji, że jeden śmigłowiec jest w remoncie, który mu wypadł z resursu, drugi jest na remoncie gwarancyjnym, bo serwis coś spaprał (nie można wytorować wirnika itp. ) i na dyżurze który wymaga 2 maszyn, stoi jeden śmigłowiec.

W wypadku rozstrzygnięcia przetargu na samolot dla VIPów gdyby zwycięzcą zostałaby jakaś spora maszyna jak np B737 można by od razu zastanawiać sie nad zakupem kilku dodatkowych takich maszyn w wersjach jakie podałem.



Temat: Polskie F-16
Z tym paliwem z CFT myślałem , że jest tak samo jak w zbiornikach podkadłubowychy czyli pobierane pod wpływem nadciśnienia powietrza pobieranego zinstalacji klimatyzacji kabiny samolotu.

A z pompami jest tak samo jak zradzieckimi?

olejowa pompa zebata
hydrauliczna pompa wielotloczkowa z wychylnym wirnikiem
paliwo odsreodkowa?

Koło 10 wrzesnia pojawilo sie pierwsze uszkodzenie spowodwowane FODem
Przy uszkoddzeniu trzeba wymontowywać silnik?
Uszkodzono CIVV a moze wieniec wirnikowy ?
100 to niby technologia BLISK.
Jak wyglada technolgia naprawy?
W Blisku lopatke mozna wyciac i wkleic nowa...
A moze wymiana calego modulu czy stopnia?
A jak nie ma blisku to moze zabawa z zamkami i 180o
A te silnik ma jeszcze zamki? np jodelkowe

A po naprawie trzeba przedmuchac silnik?
A my nie mamz gotowej polowej hamownii

[ Dodano: Czw 15 Lis, 2007 ]



Temat: Alternator łożyska??????

Ja miałem to samo. Ale sam sobie zregenerowałem altka. Problem wyst?pił tylko przy zdejmowaniu mniejszego łożyska z tyłu. |ci?gacz miałem za duży i nie dałem rady go ?ci?gn?ć dlatego użyłem diaxa. Drugi problem pojawił się przy wymianie przedniego łożyska, tzn. znajduje się ono między dwiema blaszkami, które trzymaj? 4 ?ruby(przynajmniej u mnie). Wymieniłem łożysko i ?rubki - po zakręceniu musiałem przypiłować nakrętki bo zahaczały podczas obrotów o obudowę altka. Teraz wszystko działa ok. Dodatkowo wymieniłem szczotkotrzymacz i przeleciałem papierkiem wodnym bieguny wirnika.

Tym opisem wyreczyłę? mnie...podobne problemy..podobnie działania tylko że mnie pomagało 2 mechaników...aha sporym problemem okazała się sruba trzymaj?ca alternator...nieruszana chyba od nowo?ći...więc z ni? było w zasadzie najwiecej problemów.
Tak sobie zauważyłem, że wszystkie poldki cierpi? na te same dolegliwo?ci i zawsze psuje się to samo, dlatego tez mam pytanie może kto? wie co u mnie zepsuje się następne :badass: :badass: to może kupie już co? zapasowego po wypłacie...ehhh do?c napraw do wiosny
Dzięki za pomoc



Temat: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Generalnie jak wyci?gniesz rozrusznik to wymieniaj od razu tulejki (też mog? blokować rozrusznik jak s? już wyrobione - w skrajnych wypadkach wirnik opiera sie na stojanie - TAK widziałem taki rozrusznik) i szczotki (może która? być już całkiem zjechana)
Oczy?ć obie ?ruby pr?dowe (te do których id? kable - delikatna szczotk? drucian? - dobra jest mosiężna - nie paierwm czy pilnikiem bo gwint sp...sujesz)
oczy?ć końcówkę do podł?czenia kabla steruj?cego cewk? (tego cienkiego)
oczy?ć wszuwkę na kabelku steruj?cym - przy okazji sprawd? czy nie trzeba go wymienić bo np izolacje już stracił
sprawd? stan końcówki kabla pr?dowego (grubego) i najlepiei tak czy tak oczy?ć
sprawd? stan izolacji na kablu pr?dowym(czy przypadkiem sie pod palcami nie sypie....) Ja mam założony grubszy kabel zaadoptowany ze starej potężnej spawarki
sprawd? stan wszystkich podkł?dek które zakł?dane s? pod na ?ruby pr?dowe.... skorodowana podkładka potrafi nie?le nabru?dzić......

Wyczy?ć z ewentualnego syfu bedndiks i wałek - można go leciuteńko przesmarować - u mnie przetestowałem i dobrze się sprawdza olej do łańcuchów rowerowych (wyczynowy) ale troszke drogi jest - kropelka na wałek i po kroplelce na obydwie tulejki

Skręcaj rozrusznik solidnie ale z czuciem - jak załatwiszsobie nakrętkę na ?rubie to przy następnej naprawie będziesz płakał......



Temat: SOLVED [R75 2.0 CDT "02] Czarny dym z rury...

no i tu rolando, znowu utwierdziłeś mnie że ta turbina co mi wróżą jej schyłek to faktycznie jest to wina panewek (to buczenie) a nie bierze mi oleju, ja swoje EGR jak czyściłem miałem w suchej sadzy (do 2mm po stronie tego grzybka) a maź była tylko 1cm od rury z intercoolera. Dodam że w rurze nie stał olej a była tylko lekko spocona. Dziś wracam do domu, składam pompkę sprzęgła i w poniedziałek jestem umówiony u mechaników na przegląd... drastyczny...

a sprawdzałeś ją, że jesteś pewien jej uszkodzenia ?
wirnik w turbinie może sie krećić nawet do 200 000 obrotów na minutę, gdyby nie było smarowania to na 100% po kilku minutach już turbo by nie działało, gość który regenerowała mi to ustrojstwo dokładnie mi to wytłumaczył, bardzo ważne jest dobre smarowanie i czysty olej. nie jestem fachowcem, ale nie byłbym taki pewien tych panewek i buczenia samej turbiny, raczej obstawiałbym coś innego, co nie mam pojęcia, życzę powodzenia i jak najmniejszego wydatku podczas naprawy.

poozdrawiam



Temat: Pompka paliwowa
mam uporczywy problem z pompką paliwową a mianowicie co jakis czas pompka sie przycina aby ponownie zaczęła działac musze ja wyjac i poruszyc wirnikiem w pompce. Co moge zrobic aby całkowicie wyeliminowac ten problem?? Jest moze jakas możliwosc naprawy czy musze zakiupić nową? Z góry dziekuje za odpowiedzi



Temat: Sprzedałem TDS`a !!! Moja opinia, jaka wasza?
Opinia użytkownika, który ma TDS`a, kolega mój:

Niezawodność (drobiazgi)
Tragedia nikt mi już nie wciśnie kitu o niezawodności tych niemieckich wynalazków. Ciągle co się wali mimo że wizualnie auto jest jak igła. Ja sam naprawiam różne samochody i orientuje się w wielu sprawach związanych z samochodami ale to auto jest nieprzewidywalne. Ostatnio podczas podróży nad morze przestawił mi się rozrząd mimo że jest on na łańcuchu i nie wymaga wymian a już na pewno przy 184000 km. Po przedzwonieniu do serwisu poinformowano mnie że w tych modelach tak się zdarza. Silnik cały do wymiany. Nawet nasze poldki potrafią przejechać więcej na jednym silniku. Klima ma usterkę chłodnicy nie znam szczelnej chłodnicy po 8 roku jazdy tym autem (na brzegach są łączone rurki aluminiowe z miedzianymi które rozszczelniają się - niemiaszki chcieli przeskoczyć prawa fizyki i myśleli że te metale łączą się), pompa wodna ma usterkę spadającego z wału wirnika, wyświetlacze zegarów ulegają usterkom od temperatury lub od skoków napięcia i praktycznie w każdym egzemplażu są uszkodzone - nowe kosztują 2.000 zł (nie całe zegary tylko elementy do naprawy). Usterek jest jeszcze znacznie więcej ale dość mam już ich opisywania.



Temat: 530d regeneracja turbiny?
miesiąc temu regenorowałem swoją turbinę ponieważ lekko pociekała, wymieniono mi wszystko oprócz obudowy i wirnika, narazie zrobiłem 3tys km i jest ok, auto ma 8s do 100km/h czyli jak by wyjechało z fabryki. Dziś ściagalem się z audi a6 2,5tdi 180km i zostało w tyle na starej turbinie corolla 116km bylo bardzo ciezko wyprzedzić .
Garett daje zestawy naprawcze do swoich turbin więc nie moim zdaniem jest możliwość naprawy tych turbin, tylko późniejsza jazda bezawaryjna na takiej turbinie zależy od serwisu w którym to naprawiasz, chłopaki albo się znają na tym albo chcą się znać i chcą mieć maszyny do wywarzania turbin ze zmienną geometrią łopatek. Osobiście przed wyborem zakładu popytałem ludzi którzy tam naprawiali swoje turbo. Znalazłem 8 osób które naprawiało swoje 530d tam i każdemu turbo jeździ do tej pory. Mam nadzieje, że ja nie będe wyjątkiem



Temat: [Tico] Rozrusznik
Przy dzisiejszej temperaturze -22 st. C rozrusznik w moim Tico robił tylko pół obrotu i nic więcej. Tak to jest kiedy lekceważy się symptomy występujące od dawna.
Po godzinie grzania silnika farelką jakoś zapalił. Akumulator nowy i naładowany więc pewnie wyjechane tulejki powodują kantowanie się wirnika rozrusznika.
Byłem gotowy na samodzielną naprawę nawet kosztem odmrożonych rąk aleeeeeeeee
tam za cholere niema dojścia. Normalnie porażka, zawiozłem do mechanika.
Może ktoś wie jak się zabrać do wymontowania rozrusznika w Tico ?



Temat: Problem z tetratec ex 700!!!!!!!!!!!POMOCY!!!!!
Witam ! W filtrze po czyszczeniach , sprawdzeniach nic się nie zmienia i dojrzewam do kupienia filtra wewnętrznego wspomagającego i jako zastępstwo na czas naprawy w serwisie. Myślę o Unifilter 500 ( może z UV ). To chyba byłoby rozsądne... No i jeszcze sprawdzić tą rurkę przy wirniku. Wielkie dzięki za sugestie. magdusia-a



Temat: [R 400 1,6 16v "98] Alternator - co się mogło spalić?
Uszkodziła mi się uszczelka gdzieś w okolicy pokrywy zaworów lub simering wałka rozrządu. Nie zauważyłem tego za wczasu i w efekcie olej zalał alternator. Zorientowałem się dopiero dziś popołudniu - wyjeżdżając z garażu poczułem smród i zobaczyłem dym, zapaliła się też kontrolka ładowania. Po otwarciu maski stwierdziłem, że dym poszedł z alternatora. Samochód był zapalony nie więcej niż pół minuty.

Alternator wymontowałem i jutro będę szukał fachury, który podejmie się naprawy (lub stwierdzenia jej nieopłacalności), ale możecie mi powiedzieć, co mogło się spalić? Wydaje mi się, że wirnik raczej nie, coś z układów mostka prostowniczego lub regulatora napięcia chyba - mam rację, czy też się mylę i mam nastawić się na duuże pieniądze?

I jeszcze jedno pytanko:
Czy kupując używany alternator mogę kupić od innego modelu? Mój to 1,6 16V z klimą, ale z tego, co doczytałem, to od wersji bez klimy różni się tylko wspornikiem przy silniku, sam alternator jest taki sam. Ale od jakich innych wersji silnikowych pasowałby? A od modelu 45 1,6? Od 200/25? Podejdzie coś?



Temat: ROVER vs inne marki samochodów - dyskusyja luźna
Tomek1212, - sie uparles na Rovery i tyle w czasie ostatniego roku wysluchalem wypowiedzi 2 niezaleznych mechanikow na temat silnikach serii K i mowili ze to dobre silniki do czasu az go jakis idiota nie spierniczy! Zaden nie narzekal na producenta tylko na zalatwiony egzemplarz ktory przyszlo mu ratowac

Argumenty twoje sa takie ze nie ma auta nad 15letnia niemiecka limuzyne Ja nie mam zamiaru do konca zycia jezdzic starym paliwozernym zlomem bo jest bezawaryjny podobno, bo tez w nic co moze sie zepsuc go nie wyposazono. Nie licze na to ze cie do czegos przekonam albo sklonie do refleksji bo sie uparles i chociaz bys nie mial racji to nie odpuscisz:) Kupisz pewnie kolejengo niemca i dokonujac kolejnej naprawy (bo to normalne w kazdym samochodzie) bedziesz sobie tlumaczyl ze to nie usterka tylko ze sie z czasem zuzylo.....

A takie slynne legendy ludowe to mozna wlasnie miedzy bajki wsadzic. Wlasnie kolega z pracy ma Golfa IV i sam mowil ze gdyby nie to ze jest kumaty to by swoje TDI zatarl bo mu sie ukrecil wirnik pompy wody! ktory w serii byl plastikowy, dopiero zamontowany zamiennik byl stalowy. Stanal na czas i uratowal silnik.

Rovery to fajne auta, maja swoich zwolennikow i to nie bez powodu. Bo jak niby tyle osob by sie zebralo zeby dalej utrzymywac te nic nie warte i bezuzyteczne zlomy....

Tomek1212, A jesli uwazasz dalej ze Rovery to lipa to wymien prosze punkt po punkcie dlaczego tak uwazasz. Z checia sie czegos dowiem, tylko prosze o konkrety a nie jakies plotki od niedouczonych majstrow



Temat: "zawieszający" się rozrusznik
No i po robocie Wymieniłem tulejki i szczotki i jak narazie wszystko gra. Rozrusznik był już w stanie bardzo opłakanym. Tuleje wytarte na tyle, że już się 2 szczotki wycierały inaczej. Przy okazji zauważyłem, że już się zaczął wirnik ocierać o obudowę ( albo u poprzedniego właściciela tak było).

Najwięcej problemów było z wyjęciem. Najlepiej pewnie byłoby wykręcić kolektor, ale ja wykręciłem alternator, wąż od zbiornikcza wyrównawczego i jakoś poszło.

Po skręceniu nie dało się go ruszyć ani sprawdzić na prostowniku, a że nie miałem zamiaru go jeszcze raz rozkręcać, to podłączyłem na krótko do traktora to się dotarł na miejscu Jak narazie odpala elegancko Koszt naprawy - 15 zł i duuuuużo cierpliwości.



Temat: Wiertarka
Często naprawiam te wyłączniki i wiertarki bo służą w firmie nawet od 40 lat, a są używane naokrągło, znajdzcie mi inną tak trwałą wiertarkę, wyłączniki są dostępne po 12 zł, a i naprawa ich daje dobre efekty, szczotki mają tak długie, że starczają na lata a najważniejsze jest odporna na przeciążenia, no ale są fachowcy co i tą odporność potrafią pokonać i spalić wirnik, w metalowej obudowie mają uzwojenie za grubym plastikiem więc są bezpieczne.



Temat: [N14] Rozrusznik
sakal, ile zapłacisz za "nowy"?
Jak oddasz stary do naprawy i sam trochę pomożesz kupując szczotki i przy okazji tulejki to koszta będą w granicach 100 zł i naprawdę wiesz co masz
Przy okazji możesz poprosić elektryka żeby Ci wypalił w piecu wirnik i będzie zaje-dobrze
Szkoda, że się wcześniej nie zarejestowałem, bo sprzedałem całego sunnego po wypadku (skasowany przód: pas przedni, chłodnica, błotnik) za 600 zł



Temat: [N14] Bendix
Widzę że ktoś ci radził puknąć młotkiem ja tego nie radzę zajmuje się profesjonalną regeneracją i mam wielu klientów co wpada na taki pomysł ja im radze jebnąć się w łeb, po pierwsze naprawa rozrusznika dużo bardziej wzrasta zazwyczaj jeśli jest na magnesach to je kruszą a jak szczotki są na wykończeniu przez pukniecie poruszą się i kabelki dotkną komutatora wirnika robią zwarcie i wirniczek idzie z dymem jak toś potrzebuje z rozrusznikiem czy alternatorem pomocy niech pisze na gg 6342348



Temat: Problem z rozrusznikiem - jaki koszt naprawy?
Cześć

Ostatnio zepsuł mi się rozrusznik w moim sunnym. Znajomy mechanik ocenił (bez rozkręcania rozrusznika), że padły szczotki. Do pewnego czasu udawało się go odpalić gdy podczas odpalania stukało się w rozrusznik (np. kluczem do kół). Ale teraz całkiem padł... i pali tylko na pych. Znajomy ocenił, że od tego walenia w rozrusznik mógł paść wirnik rozrusznika, który jest dość drogi... Moje pytanie brzmi czy opłaca się naprawiać taki rozrusznik czy może kupić jakiś używany po regeneracji???

I jeszcze jedno pytanie. Chciałem zakupić szczotki ale w sklepie powiedziano mi że w sunnym montowano dwa rodzaje rozruszników i trzeba przynieść części ze sobą to wtedy dobiorą... Czy ktoś wie może coś więcej na temat rozruszników jakie montowane były w Sunny 95r., 1.4 16V - wersja niemiecka 75km?

Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam



Temat: Newbie...

Pompa była już raz regenerowana (STS na Laurowej - Wawa), jednak jako, że wówczas nie było alternatywy, dałem się zerżnąć na ryczałtowe horrendalne 1500 PLN!... Do dziś nie wiem co było z pompą robione, ponieważ panowie z serwisu nie uważali tej wiedzy za konieczną do przekazania. Podejrzewam, że wtedy także chodziło o kiepski stan (brak?) oleju i w związku z tym zakleszczenie wirnika... Nie wiem, czy naprawa musiała aż tyle kosztować, jednak STS uznałem nieodwołalnie za firmę "jednorazową".

a myslałem ze tylko ja krytykuje speców z laurowej



Temat: No i wziąłem sie za silnik
Zajeło mi to całą sobote i troche niedzieli.
Okazało sie ze poprzedni właściciel całkiem niedawno wymieniał pasek rozrzadu i uszczelniacze zaworowe. Wiec ok No ale turbinka jednak ma dość Wymontowałem ją i ma spore luzy na wirniku i jest mokra od oleju przy wylocie. Zrobilem maly test i wlalem wody to komory wydechowej a w miejsce gdzie normalnie plynie olej puscilem sprezone powietrze i niestety w wodzie bylo duuuuzo bąbelkow czyli nieszczelność turbinki

Teraz musze oddac turbinke do regeneracji - wymiana lozysk i uszczelnien i wtedy powinno wszytko byc juz OK - mam taką nadzieje.

No ale jest też duży plus mojego auta. Autko oprócz tego że z tyłu było leciutko puknięte można uznać za BEZWYPADKOWE ! Tak tak Podloga, progi, slupki itd itp wszytko dokladnie wczoraj ogladalem z fachowcami i nie ma sladu zeby auto bylo bite W srodku w sumie chyba tez nic nie trzeszczy - no może oprocz zaslonki szyberdachu ktora troche stuka. Także jeżeli naprawa turbiny pojdzie ok isilnik dalej bedzie ok no to furka bedzie jak marzenie



Temat: Błędy w Arma
Witam
Właśnie stałem się szczęśliwym (nieszczęśliwym jak się później okazało) posiadaczem Arma. Po długich oczekiwaniach zainstalowałem program i zacząłem się bawić.
Po chwili okazało się jednak że zabawa nie jest możliwa bo co chwilę normalny obraz zostaje przesłonięty przez dziwne struktury o trójkątnym kształcie wydobywające się z centrum ekranu. Sytuacja ulegała samo naprawie zaraz po zmianie rozdzielczości ale po chwili znów powracała. W jednej z Misji początkowych dotyczącej nocnego ataku na pierwszym planie jest widoczny most, ale po przejściu paru kroków do przodu nagle zniknął. Oczywiście pojawił się znowu po zmianie rozdzielczości. Podobnie rzecz się ma gdy nadlatuje śmigłowiec. Z chwilą gdy przelatuje od wirnika głównego zaczynają wyrastać te tajemnicze struktury. usunięcie problemu jak w poprzednich przypadkach.
Myślę że nie jestem jedynym który ma takie problemy, więc proszę o ewentualne porady jak problem usunąć i co może być przyczyną takich usterek.
Zaznaczam że aktualizowałem sterownik karty graficznej. Sama karta jest w 100% sprawna bo w innych programach problemów nie mam.

Moja konfiguracja sprzętu PIV 3 GHz, 1MB pamięci, ATI Radeon 800XT 256 Mb, i ze 30 GB wolnego miejsca na dysku.



Temat: pompa paliwowa od czego pasuje
Witam.
Co do pompy paliwowej to jest możliwość jej naprawy.
W moim M40 316i E30 z 90r. też przestała działać ale kolega zaproponował mi ją naprawić i jak powiedział tak zrobił.
Według jego problem polegał na tym, że w tych pompach szczotki wykonane są z twardego grafitu i te szczotki wyżłobiły rowki w miedzianym elemencie wirnika przez co nie mógła prawidłowo funkcjonować. Za pomocą lutownicy nałożył troche cyny i po problemie. Działa mi już od roku.
Pozdrawiam.



Temat: Mazda 323 1.7 Diesel
czesc mam do sprzedania wyremontowana mazdeczke 323 w dieselku.
autko jest bardzo ekonomiczne i funkcjonalne. I w sumie to wszystkie jego zalety.
Ekonomika- 4.7-5 L na trasie
6-6.5 L w miescie

Funkcjonalnosc- 4-dzwiowe nadwozie z bagaznikiem ok 500 L

Wyremontowano- po zrobieniu blaharki z naprawa podlogi, caly uklad hamulcowy ( przewody hamulc., pompa, tarcze, klocki, szczeki, nowe linki do recznego, przetoczone bebny), wymieniono wahacze, nowy alternator, akumulator zakupiony w sierpniu tego roku na gwarancji ( 2 lata), nowa chlodnica zakupiona w kwietniu tego roku.

Przeglad i OC do Lipca 2008

tak jak na zdjeciach chce za to autko 4500 pln jezeli ktos chce kupic je taniej jest taka mozliwosc wystarczy ze zaloze felgi stalowe i cena spada do 3800pln.

jedyne - : trzeba wymienic przegub w prawym kole i wirnik rozrusznika ( ale to ostatnie na tygodniu powinienem zrobic)

kontakt:
gg 6419227
PW
tel: 504-388-884

http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C3339152



Temat: CZYZBY PADL ROZRUSZNIK ??
na gwarancji (6 m-c) napisali ze wymienil wirnik ,szczotki ,tuleje ale chyba samo wyjecie rozrusznika nie jest takie proste w primerkach :(calkowity koszt 270 PLN ale robil to 7h .nie wiem czy to mialo jakis wplyw ale czasmi mialem maly problem z obrotami silnika tzn. spadaly do ok.600 obrotow na luzie a teraz po naprawie rozrusznika to ustapilo:) czy to moglo miec wplyw??



Temat: SILNIK problem.

Jeżeli już to przy braku jednej fazy (uszkodzenia uzwojenia ), obroty silnika są dużo wolniejsze od obrotów znamionowych, wirnik silnika obraca się dużo wolniej a silnik wydaje charakterystyczne buczenie nie przypominające odgłosu standardowej pracy i nie trzeba wprawnego ucha fachowca aby zorientować się że jedna z faz jest uszkodzona.

Hmm. Wnioskuję że kolega nie pracuje przy naprawie maszyn i mało jeszcze widział. Sam myślałem że brak jednej fazy mozna bez problemu rozpoznać po samej obserwacji silnika aż pewnego razu bardzo mocno naciąłem się. Silnik kręcił się jakby nigdy nic i wcale nie buczał. Jedynym objawem było wyłączanie przekaźnika termicznego zabezpieczającego silnik po upływie kilkunastu sekund. Oczywiście w 99% przypadków jest tak jak kolega pisze.




Temat: [TINO] Nissan Almera Tino

panowie moze wiecie gdzie moge kupic silniczek do wycieraczek przednich do tino
Na mysl przychodza mi 4 wyjscia:
1. Skleb klubowy Nissanklub
2. Uzywka Allegro itp
3. Sklep firmowy NIssan -z tego co wiem kilkaset zł (na innym poscie pisalem ze silnik jest firmy BOSCH
4. Inne sklepy niemarkowe (trzebaby szukac cos na Internecie)

Sądzisz ze nie ma mozliwosci jego naprawy -sprawdzales sam silnik poza bezpiecznikiem? Moze przypalily szczotki na komutatorze ( u mnie tak bylo bo zatarl sie mechanizm) odrobinka papieru sciernego i bylo po sprawie (oczywiscie przez to przypalenir wywalilo tez bezpiecznik).
Ostatecznie sa firmy ktore przewina wirnik raczej za grosze w stosunku do nowego silnika (ok 30-40zl)



Temat: Brak "kawałka" wentylatora chłodnicy klimy
Mojemu wentylatorowi od chłodnicy klimatyzacji brakuje kawałka tej plastikowej obręczy, zresztą widać na zdjęciu:


co powoduje przy włączonej klimie drgania auta.
Czy jest jakaś metoda naprawy tego problemu? Czy ewentualna wymiana samego plastikowego wirnika (bez silnika) wchodzi w grę? Czy lepiej to olać i kupić wentylator? (np. http://www.allegro.pl/ite..._2_oktavia.html )? Jeśli wymiana, to trzeba rozbierać pół auta, czy też w miarę można to zrobić bezboleśnie?

Z góry dzięki za pomoc,
Pozdrawiam



Temat: poważna awaria
Do tej mocy i momentu szkoda szukac dołu PD. Szukaj dołów silników AGR/AHF/ALH/ASV. AFN ma inną kontrukcję - posiada wałek pośredni w bloku i od niego jest napędzana pompa podciśnienia i oleju. Ty masz pompę oleju na łańcuszek. AFN ma pompę wody napędzaną paskiem klinowym nie rozrządem.
Pasuje też dół od AJM. Z silnikami PD jest ten problem, że dół trzeba rozpinac bo wymienic trzeba koronkę-nadajnik położenia wału. Wiąże się to z nowymi śrubami.
Masz dwie opcje moim zdaniem skoro takie straty:
- remontowac swój motor albo kupi cały "słupek" od VP.

Wyślę Ci zaraz na PW namiar na gościa, który miewa fajne motorki w sensownej cenie.

Jakbyś zdecydował się na naprawę i już naprawił swój motor to radzę wkręci manometr w gniazdo czujnika ciśnienia oleju i skontrolowac wartości ciśnień.

Skąd kupowałeś olej i czy był on w silniku jak się zatrzymałeś?

Aha jeszcze jedno - TDI często padają jak urwie się wirnik pompy wody. Teraz jest zimno, to może nie zauważyłeś tego, ale wokół cylindrów mogłeś miec bardzo wysoką temperaturę i spowodowało to "spuchnięcie" tłoków jak w ALH mojego szwagra w Golfie IV.



Temat: Alternator
Padł mi ostatni alternator 120 AH i okazało się że rozleciał się wirnik. Koszt naprawy 180 zł!!
Pojechałem poszukać używanego i znalazłem w w bdb. stanie z 2007r ale 140 AH.
Nie widziałem przeciwwskazań żeby takiego nie założyć - 20AH to żadna różnica a można zawsze więcej odbiorników załączyć. Założyłem go i ładowanie w normie.
Czy mogą być jakieś problemy z tego powodu ?



Temat: [P10/P11] Ładowanie i pobór prądu
cóż na tym etapie trudno stwierdzic. Zapewne regulator albo mostek prostowniczy.

Jako iz naprawialem juz troche tego to powiem cos o elektrykach.

1. Nie jedz do goscia co ma napisane elektryk tylko jedz do zaklad gdzie specjalizuja sie w naprawach alternatorów i rozruszników. Taki elektryk i tak pojedzie do nich i zapłacisz dwa razy. Najlepiej wyjmij alternator, zeby nie dopłacac za montaz i demontaz.

Koszty:
ok 50zl regulator (Jesli masz Alternator Magnetti Marelli - poszukaj oryginalnego na allegro. - Koszt ok 30zl - i duzo wieksza zywotnosc (nie zwróciłem uwagi na to jakie masz autko - jak P10 - to regulator bedzie opisany jako Ford (Transit, Escort) - To to samo.

Jak by nie było koszt ok 50zl + ew naprawa, mysle ze góra 80zł.
Jesli mostek to do tego dochodzi cena mostka - zwykle w takich zakładach ok 80zł (wymieniałem pare tygodni temu) + robota.

Jesli cena przekracza 300zl - nie rob - kup drugi uzywany (dlaczego? Dlatego ze Koszt alternatora po regeneracji, wymienione wszystko, kosztuje ok 450zl - jak oddasz swój stary to moze ze 300 - wiec nie warto naprawiac.)

Uwazajcie tez na ceny.

W Kielcach naprawialem i placilem 280zl za wymiane, wirnika, stojana, regulatora, mostka i lozysk i tulejek. Praktycznie wszystko co tam bylo. Troche po znajomosci, ale i tak tanio nie wyszlo.



Temat: problem z TD"kiem

kolanko można obrócić
można tylko nie będzie króćca na LDA
mlodshy, były różne turba np Garret T3 i T2 oraz kkk 24. Garret T3 jest w silniku JR i CY. T2 i kkk są chłodzone cieczą i były bodajże w silnikach SB i RA Na turbinie masz napisane jakie to turbo. Jest na odlewie i na tabliczce znamionowej na turbinie. Przy pomocy lusterka dasz radę odczytać.
Z tego co pisałeś wynika że masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą więc remont nie jest Ci potrzebny tylko drobna naprawa.Te zestawy to są do remontu silnika a Tobie chyba taki jest zbędny. Jeśli nie miałeś wcześniej problemów z tym silnikiem wymień tylko uszczelkę i przy okazji uszczelniacze zaworów, daj głowicę do planowania i sprawdzenia i tyle. Oby tylko się nie okazało że głowica pęknięta bo koszty wzrosną. Ale to przy sprawdzaniu głowicy wyjdzie.
Nie wiem czemu sądzisz że turbo padnięte. Jak silnik nie łyka ogromnych ilości oleju to raczej mało prawdopodobne. Możesz sprawdzić czy ma luzy na wirniku (od strony filtra powietrza). Poprzeczny może mieć mały 0.2 - 0.3 mm a osiowego nie może być wcale.

Na zdjęciu pierwszym masz chyba czujnik temperatury do załączania pompki która jest na drugim zdjęciu. Brakuje instalacji elektrycznej i przewód wodny nie jest podączony



Temat: Kilka problemów z moja gwiazdeczką
Pierwsza sprawa -mogło styk odpalić w przełączniku(może zalany był, zaśmiecony przy naprawie) ale pytanie brzmi dlaczego? Zwarcie(np. przetarty kabel)? Zbyt duże obciążenie(uszkodzony podnośnik/prowadnice)?

Druga sprawa -równie dobrze możesz mieć liście/patyki/zdechniętą jaszczurkę(wątpię ) w komorze dmuchawy, a dokładniej wpierniczone w wirnik(pod maską) jak też może sam silnik dmuchawy dogorywać(szczotki, panewki, komutator)

Trzecia sprawa -jak siadł po obciążeniu to może być od sprężyn czego nie musi wcale wykazać badanie na "amortyzatorówce", może być dramatyczniej(wątpię bardzo ale wspomnieć trzeba) czyli klęka mocowanie zawieszenia podpicowane lub nie ale w gruncie rzeczy skorodowane. Ale to byłoby wręcz nieziemskie, żeby stało się to po cichu, niepostrzeżenie i nie było dostrzegalne na diagnostyce. Odpada. Mogły być klęknięte sprężyny "stuningowane przedgiełdowo" wkrętkami z gumy coby auto wyżej, zdrowiej stało zamiast smętnie wyglądać na eks pojazd badylarza.... MOże auto miało fart i nie było mocno obciążane dotąd , a Ty mu dowaliłeś i sprężyny "se siadły", bo niemłode już i nieco wymęczone. Powiem Ci, że nawet oglądając w aucie sprężynę pękniętą możesz nic nie dostrzec. Dopiero po wyjęciu i umyciu....



Temat: Pilarka-schemat połączeń
Trafiło mi się do naprawy takie ustrojstwo jak pilarka stołowa "made in coś tam" w stanie technicznym ble......... .
Sfajczone uzwojenia stojana,wirnika-aż przykro patrzeć.
Gniazdo łożyska przy komutatorze kojarzy się z jajem. Ale sprawy mechaniczne są do przegryzienia,zresztą przezwojenie tych elementów też(zlecenie zewn).
Jest to silnik z dodatkowym uzwojeniem ,tzw.zwartym tzn.podobno w momencie wyłączenia zostaje podane napięcie na to uzwojenie przez co silnik jest momentalnie hamowany.
Jakby któryś z kolegów przypadkiem zajmował się podobnym tematem prosiłbym o jakiś schemat połączeń(wyłącznik-silnik)byłbym wdzięczny.



Temat: sztanga sterująca kierownicami turbiny
mk4 asv, dzieki za zainteresowanie i poswiecony czas wczoraj czytałem Twoj post w ktorym opisywałes naprawe n75 i wzory na stwardnienie gumy BTW- Twoj wczorajszy post gdzies zniknoł Moje kierownice sa czyste bo jak juz pisałem wyzej demontowałem sprezarke i upieprzyłem sie przy jej czyszczeniu jak nigdy Głownym podejrzanym jest owa gruszka-siłownik sterujacy geometrią kierownic. Sprawdzałem go na szczelnosc- trzyma. Ale jak juz wiemy nie jest to wyznacznikiem jego dobrej pracy wiec jest do wymiany.

Ciesze sie ze poruszasz zagadnienia dotyczace procesu przyspieszania i zdejmowania nogi z gazu i to nietylko w dieslach Musze Ci jednak powiedziec ze mam troche doswiadczenia z silnikami 1.8 T i doskonale wiem o co chodzi Bov w dieslu sterowany czujnikiem elektronicznym pod pedałem gazu nie robi nic wiecej niz gigantyczną turbodziurę, ale czego sie nie zrobi dla rasowego pssst Bov nie jest potrzebny poniewaz nie mamy w naszych klekotach ustrojstwa zwanego przepustnicą i pozwalamy aby silnik cały czas ssał powietrze, a cisnienie w rurach dolotowych nie powino przekroczyc tak jak pisałes 1,1 bara, a nie jak to ma miejsce w benzynach gdzie rozpedzony wirnik dmucha ile wlezie w zamknietą przez przepustnice komore i konieczne jest zastosowanie DV/BOV

Fajnie ze jest ktos na forum, kto podchodzi do tematu powaznie i nie ogranicza sie w pisaniu
POZDRO!



Temat: [R400; 1,4 benzyna, 99r.] Który zamiennik pompy paliwa?

dokladnie w tym poscie: http://www.roverki.pl/for...04d39197#130121

Uwaga na zakupy u Nataliafs kiedys zamowilem pompe do poloneza, pompa przyszła oczywiscie nowa zapakowana. Założyłem ją razem z nowym siteczkiem jakie dostałem z pompą, do wyczyszczonego i wysuszonego baku. Niestety padła po tygodniu. Odesłałem do naprawy gwarancyjnej do sprzedawcy. Po 3 tygodniach ta sama pompa wrocila do mnie przecięta na pół. A w opisie , ktory był załaczony, napisano że uszkodzenie powstało z mojej winy... łopatki turbinki były połamane, co spowodowało zablokowanie i w efekcie spalenie wirnika (w samochodzie nie było gazu) dobrze ze ja sie nie spaliłem z pompą i z całym bakiem paliwa. Ale w sumie co mnie to.



Temat: Trwalosc Forda


Moje auto ma dzis 17 lat i gruuuuuubo ponad 200kkm. Koszty napraw to 350zl
z
czego rozrusznik 200 (musialem kupic bo akurat mialem wyjazd - mozna bylo
lutowac wirnik). Ponadto uwazam, ze nie sa to jakies drastyczne awarie. Po
prostu od czasu do czasu ze starosci cos musi pasc. Ale gdy czytam posty w
stylu: "Moje 5 letnie auto sypie sie" to mnie dziw bierze co bedzie z nim
za
10 lat. Moze stare samochody sa po prostu solidniejsze? Chetnie sie dowiem
jakiego posiadasz bolida.


Nisiek Sunny 1.7D '86

Ogolnie mam wrazenie ze samochody z drugiej polowy lat 80 to ostatnie na
prawde trwale auta. W '90 zaczela sie era jednorazowek i chyba juz sie nie
skonczy :-(

Moze mi sie tylko wydaje.

Pozdr

P.





Temat: Saab 93 2.2 - warto?


nie polecam czegos co nazywaja regeneracja turbiny. Kiedys tak mi
regenerowali goscie w Warszawie ze w czasie jazdy ta ich regeneracja "wyszla
bokiem" z turbiny.


Myślę, że z jednego przypadku nie ma co wyciągać pochopnych wniosków.
Naprawa turbiny jest jak najbardziej możliwa, o ile turbina nie jest
za bardzo "zajechana". W większości przypadków wystarczy wymienić
uszczelniacze i panewki i turbina jak nowa - a wydajesz 0,8k zamiast
2,5kpln.

Niestety różni magicy czasem potrafią naprawić turbinę nie nadającą
się do regeneracji - stąd takie kwiatki. I naprawdę warto to zrobić u
takich, którzy mają o tym pojęcie - np. oficjalny serwis Garretta w
Iławie. Wyważanie wirnika wymaga trochę umiejętności ;-)

A co do Saaba - zapraszam na www.saabklub.pl, tam dowiesz się
wszystkiego ;-)





Temat: Rozrusznik dead? :((


tam najczęsciej nie ma łożyszk tylko tuleje - jak poszła tuleja to pewnie
wirnik ocierając się o obudowę zniszczył się - jeżeli tak to pewnie lepiej
zamiast naprawiać dzwoń po szrotach za rozrusznikiem.
Inną przyczyną mogły być np. wytarte szczotki - one same kosztują nie tak
wiele (i pilnikiem na siłę pewnie od jakiegoś poslkiego mógłbyś
dopasować) -
ale trzeba to rozberać więc mechanik coś tam weźmie


Już po bólu...
Szczotki i bendix (czy jak to tam zwał).
Naprawa - 300 zł. :(

Dzięki wszystkim za pomoc!! :))

pozdry
Ciah:o)





Temat: Turbina


| W moim escorcie zaczyna sie odzywac turbinka /wyje/ i za regenracje
| krzykneli mi 3.500 zł :(

Strasznie drogo- w Warszawie na Obozowej bodaj 84b niejaki p. Sawicki
robi turbiny za 1000 +/-200zl i daje roczna gwarancje bez limitu
przebiegu. Ja jak narazie jestem zadowolony z jego pracy, choc to byl
Garett, a nie IHI

Pozdrawiam, Marcin

| --

| Daewoo Lanos 1.6 16v SX ; Ford Escort 1.8TD
| Miasto WARSA i SAWY


W Bydgoszczy cena naprawy turbiny zaczyna się od 720 złotych. W przypadku
popularnych turbin wymieniają "flaki"(za pomocą zestawu naprawczego) i dają
rok gwarancji.Cena około 1300 PLN. W moim przy przypadku turbina jest bardzo
nietypowa i wymieniają środek. Czyli te tańsze części które nigdy się nie
psują oraz obudowa zostaje stara a wirnik i te ważniejsze części jest nowe.
Cena około 2130 netto czyli ok 2500 brutto.
Tak to jest z częściami japońskimi.





Temat: Używany Silnik Turbo 1.8T
Myślę, że minęły już czasy, gdy turbo jest czymś nietypowym,
niestandardowym, nieznanym. Obecnie produkuje się znacznie więcej
silników doładowanych, niż wolnossących. Turbina nie jest najdroższą
częścią, która może się zepsuć ;)

Przykład: SAAB 9-5 2,3 LPT (podobna konfiguracja, czyli tzw. "małe
turbo"):
- turbina: regeneracja 915zł (gdy nieuszkodzony wirnik), nowa turbina
2300zł
- kompletny rozrząd: w granicach 3k (dwa łańcuchy, kółka zębate, łyżwa
itd.)
- sprzęgło: na pewno powyżej 1k
- zawieszenie: niezliczone gumki po 200zł ;-)

Tak więc ewentualna naprawa turbiny nie jest aż taka straszna, chociaż
na pewno jest to dodatkowy potencjalny koszt. Za to frajda z jazdy -
nieoceniona! ;-)





Temat: rozruszniki...


Ale jak "padł"? Nie kręci? Kręci, ale nie odbija bendiks?


Nie zdażyłem odpisać już przed tym jak naprawiłem.
A pojechałem do zakładu p. Iskry, którego polecał swojego czasu na ramach
grupy zdaje się Cyprian Prochot.
Zakład  na ul. Narocz 11.

A co się zepsuło - wypadła jakaś tulejka trzymająca oś wirnika/silnika, i
ten miał taki luz że się oczywiście nie obracał, lub tylko
o kilkadziesiąt stopni. Naprawa trwała 2h, kosztowała 150 zł, troche dużo...
ale niestety nie miałem czasu na szukanie
tańszej alternatywy.

I na marginesie - jak wróciłem, w ów warsztacie stał... PMSowy poldek,
brązowy, bitexowany z lewej :)) Przyznać się, czyj ?
Tak czy owak - pozdrawiam, ów grupowicza/właściciela.





Temat: turbina - wrażenia po regeneracji - niestety nie rewelacyjne ...


Witam.

Kilka tygodni temu pisałem o tym, że padła mi turbina.
Oddałem do regeneracji, zapłaciłem 700 pln i ... niestety nie jestem
zadowolony.
W moim odczuciu samochód jest słabszy niż wcześniej. Przed awarią
czułem znaczący przyrost mocy przy około 2k obrotów. Teraz przy tej
wartości praktycznie poza lekki świstu spod maski niewiele czuje.

Co do mocy, to może to tylko moje subiektywne odczucie (choć kilku
osób "postronnych" po przejechaniu się ze mną po naprawie też tak
uważa), ale na 100% wcześniej nie słyszałem tego świstu. Co zrobić?
Wracać do mechanika i się kłucić? Co myślicie?


Regeneracja turbiny nie ma raczej z tym nic wspólnego. Żeby turbina nie
łądowałą prawidłowo to musi mieć albo pokrzywione wirniki albo musi być na
amen zatarta,lzy wywalone łożyska, rozwalone uszczleniacze na to nie
wpływają. W praktyce zwykle auto które zostawia chmury dymu za soba nadal
ładuje poprawnie o ile STEROWANIE turbo jst sprawne. Badaj układ sterowania.





Temat: Jak wyjąć rozrusznik z Astry Isuzu
puknij najpierw w tą małą część, to jest automat który pozwala za pomocą małego prądu sterującego zamknąć obwód uruchamiający rozrusznik (przyciąganie magnesu, ale przez to że płynie tam duży prąd to często powstaje w miejscu styku zgorzel, która działa jak rezystor, więc nie ma styku i rozrusznik nie kręci)
jeśli to nie pomoże to jest do naprawy rozrusznik, czasami bywa też tak, że tulejki w rozruszniku są tak zużyte że wirnik dotyka stojana i następuje zwarcie - efekt: rozrusznik nie kręci, przygasają lampki kontrolne, w 3 sekundy rozładowany akumulator



Temat: kontrolka chlodnicy z wiatrakiem
Dobre pol godziny roboty i ja tam nic trudnego nie widze. Tak nawiasem mowiac to ja sie zastanawiam co tam sie moglo w nim skopsić. Kilka razy juz wymienialem w kilku autach na wiatrakach od chłodnic czy nawiewow szczotki i przemywalem ropa i dalej smigaly. Koszt naprawy to zaledwie kilkanasie zl. A raz jeszcze tulejka sie wyrobila co w niej jest ulozyskowany wirnik ale i na to sa sposoby- barylkowanie, dorobienie z czegos innego a nawet mozna dokupić.



Temat: Turbo w sprinterze
"Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce)"








| Ale co można zrobić nie najlepiej skoro naprawa polega na wymianie
| łożysk i uszczelniaczy (komplet naprawczy) na wirniku i jego
| wyważeniu.

Mozna to zrobic niedokladnie, niechlujnie, niestarannie, etc. Na
razie wyglada na to, ze tylko jeden zaklad w kraju robi to
tak, jak nalezy, ale nie chwalilbym dnia przed zachodem slonca.


Dokładnie tak, szczególnie że jeden znajbardizej polecanych robi to
fatalnie!





Temat: Turbo w sprinterze


Po mojemu to Ci nie najlepiej turbine zrobili. Olej nie ma prawa
wydostawac sie do dolotu!


Też mi się tak wydaje.
Ale co można zrobić nie najlepiej skoro naprawa polega na wymianie łożysk i
uszczelniaczy (komplet naprawczy) na wirniku i jego wyważeniu.
Mój znajomy nie przejmuje się turbiną w swoim sprinterze i wcale go nie
oszczędza a turbina pozostaje suchutka...





Temat: Golf dmuchawa
W Golfie2 jak zacierają się panewki łożysk wirnika dmuchawy to najpierw pada
takie zabezpieczenie I i II stopnia obrotów które umieszczone  jest w
dmuchawie razem z opornikiem na złączce elektr, wewnątrz.Należy najpierw
przekonserwować łożyska i dopiero wymienić zabezpieczenie, chyba że panewki
wybite to pozostaje giełda i koszt ok.40zł za kompetną  używaną
dmuchawę-sprawdzone.

| Czesc
| U tescia w II dzialala tylko w pozycji max.
| przepalilo sie cos tam i naprawa w RTV kosztowala cale 6 zl ... :-)
| RK

czesc
u mnie tez dziala tylko na max, nie wiesz co się przepaliło, zapytaj
teścia,
będę ci wdzięczny, myślę że to rezystor ale nie wiem gdzie on jest






Temat: Daewoo Espero - co się mogło popsuć


Pewnie łożyska w altku... ale zachowanie się kontrolki jest ciut
dziwne.
Sprawdź multimetrem, czy masz ładowanie (czy po odpaleniu silnika i
przygazowaniu napięcie na aku rośnie do ~14V).
Jeśli masz - to pocinaj do warsztatu. Jeśli nie - to podładuj aku, i
szybciutko jedź żeby aku wytrzymał
(ciach)

ta........ jedź .. jeśli to łożysko może sie rozpierniczyć do końca i wtedy
bedzie szukał "nowego" na allegro... ja jeden tak załatwiłęm - najpierw sie
zacieło, potem puściło a potem wirnik ściął stojan....

ale napiecie warto sprawdzić, moze to regulator wyje ?


No i już wiadomo - upiekł się mostek prostowniczy i regulator...

Dla odmiany po naprawie coś w zawieszeniu stuka, awaria alternatora była
poprzedzona ponad rocznym okresem ciszy, po którym urwała się klamka w
drzwiach - chyba moje autko polubiło warsztat...

Pozdrawiam
Wojtek





Temat: problem z rozrusznikiem?


Witam Wszystkich,

Mam taki problem, w moim studenckim fiacie 126p nawala chyba rozrusznik.
Otóz, czasem - zdecydowanie rzadziej, jak częściej maluch nie zapala,
znaczy
słychać tylko charakterystyczny "pstyk" i nic, nawet nie zakaszle.
Zawiozłem go do mechanika -wymienił sczotki (były faktycznie zużyte) i
przeczyścił go, gdy sytuacja się powtórzyla wyminił także elektromagnes,
niestety wszystko to na nic, znowu pchałem.
Czy może coś z wirnikiem, może komutator, ja za bardzo się nie znam na
naprawie,ale może ktoś z Was coś mi zasugeruje?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
MW
podejrzewam że to może byci wina kabla który podłączony jest do włącznika


elektromagnetycznego
również miałem ten problem przepalił się ten kabel o kolektor







Temat: problem z rozrusznikiem?


Witam Wszystkich,

Mam taki problem, w moim studenckim fiacie 126p nawala chyba rozrusznik.
Otóz, czasem - zdecydowanie rzadziej, jak częściej maluch nie zapala,
znaczy
słychać tylko charakterystyczny "pstyk" i nic, nawet nie zakaszle.
Zawiozłem go do mechanika -wymienił sczotki (były faktycznie zużyte) i
przeczyścił go, gdy sytuacja się powtórzyla wyminił także elektromagnes,
niestety wszystko to na nic, znowu pchałem.
Czy może coś z wirnikiem, może komutator, ja za bardzo się nie znam na
naprawie,ale może ktoś z Was coś mi zasugeruje?
Z góry dzięki za odpowiedź.


w zasadzie to objaw typowy dla zużytych (albo zawieszonych!) szczotek.
ale skoro są nowe i cewka też nowa, to po prostu brakuje mu "pary", czyli za
mało prądu.
jeśli akumulator jest OK to sprawdź czy:
1 - klemy są w porządku
2 - silnik jest dobrze zmasowany (miedziana plecionka od alternatora do
tylnego pasa)

spróbuj na moment próbnego zapalania połączyć (jakimś miedzianym grubawym
przewodem)  silnik z karoserią, jak będzie kręcił żwawiej to znaczy że był
źle zmasowany.




Strona 1 z 3 • Znaleźliśmy 174 postów • 1, 2, 3