, naprawa zamki samochodowe 

naprawa zamki samochodowe

Patrzysz na wypowiedzi znalezione dla hasła: naprawa zamki samochodowe




Temat: [P12/WP12] podnośnik szyby
Witam!
Jestem właścicielem wp11 i jednocześnie zajmuję się naprawą podnośników szyb samochodowych i naprawą zamków samochodowych (od 25 lat)
link do mojej strony
Mam zakład naprawy w Warszawie na ul.Saskiej 93
Możecie przyjechać osobiście z kompletnym wymontowanym podnośnikiem (prowadnica , linki w pancerzach, i zespół napędowy - manualny lub elektryczny) , mogę również ja podnośnik wyjąć na miejscu, a jeśli jest ktoś spoza Warszawy to można przysłać priorytetem.
Cena waha się od 150 do 300zł w zależności od uszkodzeń .
Plastikowe suwaki dorabiam ręcznie!!! Ale również prawie zawsze trzeba wymieniać linkę , bo jest pogięta , postrzępiona i poplątana.
Zapraszam
Po szczegóły proszę dzwonić bezpośrednio
022 6163267 lub +48602337647 mail: darpuslo@op.pl
PS od 31 lipca do 20 sierpnia 2007 jestem na urlopie
Pozdrawiam

[ Dodano: Pon 09 Lip, 2007 21:55 ]





Temat: Naprawa zamków samochodowych?
Witam.
Probowali mnie dzisiaj ukraść auto (15 letnie auto), cale szczescie sie im  
nie udało. Wyłamali mnie zamki w drzwiach i w stacyjce. Dlatego zwracam  
sie z pytaniem, gdzie we Wrocławiu naprawiają takie rzeczy (zamki  
samochodowe)??

pozdrawiam







Temat: Dorobienie w Wawie klucza z immo i pilota alarmu


Podaj dokładniejszy namiar, chociaż nazwę, w Polskich Książkach
Telefonicznych nie wynalazłem czegoś co może na Pańskiej zajmować się
alarmami (chyba, że automobilklub).
Na pańską mam dwa kroki z buta, więc mi dobrze pasuje


A w pf.pl sprawdzal ?
1)
"Adamet" Sp.j.
Branża: Zamki, kłódki, klucze, blokady - hurt
Warszawa, ul. Pańska 65, tel. 022 620 44 54
2)
"Bracia Bielińscy" Naprawa Zamków Samochodowych Grzegorz i Andrzej Bielińscy
Branża: Zamki, antywłamaniowe zabezpieczenia - montaż
Warszawa, ul. Pańska 100, tel. 022 654 06 60

I pewnie jeszcze wiele inych na tej ulicy - nie jestem z Wawy wiec nie
wiem o ktory chodzi
pozdrawiam





Temat: [R600] próba w?amu i rozwalony zame k

Mam problem, poniewaz dzisiaj w nocy ktos chcial wejsc mi do samochodu .
Naszczescie nie udalo mu sie, co nie znaaczy ze nie wyrzadzil szkod.
Mam rozwalony zamek. nie mozna zamykac. Czy mozna cos z tym zamkiem zrobic
? np jakis samochodowy slusarz albo cos takigego ? A jak sie nie da to
ile taki zamek moze kosztowac i gdzie go kupic ?

No to wspólczuje. Do mojego starego R próbowali sie wlamac... 3 razy .
Dopiero sie wlamali... jak tata nie zamknal samochodu

W Lodzi jest taki punkt naprawy zamków samochodowych. Mozna dokupic wkladke
ale to chyba nie da sie do kazdego modelu. Mozna podjechac (ul. Marii
Sklodowskiej . Pomiedzy Zeromskiego a Gdanska)

Albo musisz kupic komplet stacyjka + kluczyki + zamki; chyba, ze wymienisz
same zamki a od stacyjki bedziesz mial drugi klucz. Czyli w sumie dwa
kluczyki

--
Adam
R45 1.6 00
LR Freelander 1.8



Temat: Dorobienie w Wawie klucza z immo i pilota alarmu



| Samochód to Hyundai Sonata 3.3 z 2007 r.

| to niestety pozostaje tylko programowanie za pomoca komputera, zadzwon na
| pańką oni sie znaja na tym :-)

Podaj dokładniejszy namiar, chociaż nazwę, w Polskich Książkach
Telefonicznych nie wynalazłem czegoś co może na Pańskiej zajmować się
alarmami (chyba, że automobilklub).
Na pańską mam dwa kroki z buta, więc mi dobrze pasuje


A w pf.pl sprawdzal :-) Adamet Sp.j.

1)
"Adamet" Sp.j.
Branża: Zamki, kłódki, klucze, blokady - hurt
Warszawa, ul. Pańska 65, tel. 022 620 44 54
2)
"Bracia Bielińscy" Naprawa Zamków Samochodowych Grzegorz i Andrzej Bielińscy
Branża: Zamki, antywłamaniowe zabezpieczenia - montaż
Warszawa, ul. Pańska 100, tel. 022 654 06 60

I pewnie jeszcze wiele inych na tej ulicy - nie jestem z Wawy wiec nie
wiem o ktory chodzi :-)
pozdrawiam





Temat: Dorobienie w Wawie klucza z immo i pilota alarmu


| Podaj dokładniejszy namiar, chociaż nazwę, w Polskich Książkach
| Telefonicznych nie wynalazłem czegoś co może na Pańskiej zajmować się
| alarmami (chyba, że automobilklub).
| Na pańską mam dwa kroki z buta, więc mi dobrze pasuje

A w pf.pl sprawdzal ?
1)
"Adamet" Sp.j.
Branża: Zamki, kłódki, klucze, blokady - hurt
Warszawa, ul. Pańska 65, tel. 022 620 44 54
2)
"Bracia Bielińscy" Naprawa Zamków Samochodowych Grzegorz i Andrzej Bielińscy
Branża: Zamki, antywłamaniowe zabezpieczenia - montaż
Warszawa, ul. Pańska 100, tel. 022 654 06 60

I pewnie jeszcze wiele inych na tej ulicy - nie jestem z Wawy wiec nie
wiem o ktory chodzi
pozdrawiam


Świetnie, przejdę się po całej Pańskiej pytając się, czy to właśnie
oni się na tym znają.
Znając życie wszyscy ochoczo potwierdzą.
Skoro jest tam jakiś dobry punkt, to byłbym wdzięczny "OPEK" za
podanie jakiegoś konkretu, zebym znalazł właściwych





Temat: Dorobienie w Wawie klucza z immo i pilota alarmu


| 2)
| "Bracia Bielińscy" Naprawa Zamków Samochodowych Grzegorz i Andrzej

Bielińscy

| Branża: Zamki, antywłamaniowe zabezpieczenia - montaż
| Warszawa, ul. Pańska 100, tel. 022 654 06 60

wlasnie chodzi o ten punkt :-)


To chyba pojde dzis lotka puscic - moze tez cos trafie :-)
pozdrawiam





Temat: Stacyjka - czy to poprawna nazwa


Witam,
popsuła się w moim samochodzie (Peugeot 405) stacyjka, tzn nie da się
przekręcić kluczyka. Chciałam kupić nową, ale szukając np w katalogu Inter
Cars w ogóle nie ma takiej części jak stacyjka. Czy ta część fochowo się
jakoś inaczej nazywa czy po prostu źle szukam.
Pozdrawiam


A czy nie lepiej poszukać rzemieślnika trudniącego się dorabianiem kluczy i
naprawą zamków samochodowych ?
Jeśli ta stacyjka nie jest czakowicie zniszczona to naprawa będzie znacznie
tańsza od wymiany i nie trzeba będzie nosić 2 kluczy do auta.
Wmak





Temat: naprawa zamków samochodowych
Witam.
Mam problem z zamkiem od klapy bagażnika w moim Mondeo - często musze na
siłę przekręcać kluczyk. A ze to kluczyk z "unieruchamiaczem" - nie bardzo
uśmiecha mi się go złamać. Ktoś wie, gdzie we Wrocku moga taki zameczek
naprawić?

Pozdro
KZ





Temat: Spec od naprawy zamków samochodowych
Witajcie!
Mam problemik z zamkiem w drzwiach w mojej fieście. Przy zamykaniu drzwi
trzeba mocno trzasnąć żeby się zamknęły, inaczej zamek odbija i drzwi
otwarte i tak kilka razy zanim się zamknie. Wkurza mnie to, bo drzwi od
kierowcy więc najczęsciej urzywane. Jeżeli znacie jakiegoś dobrego fachowca
w Krakowie który szybko i sprawnie naprawi zamek to bardzo proszę o
informację.

Pozdrawiam
Mariusz
Ford Fiesta 1,4 90 KM GHIA





Temat: - Dorobienie kluczyka z immobilizerem

.pl...


Witam. Muszę dorobić kluczyk do samochodu - zgubiłem zapasowy (VW Golf
III), szukam zakładu, najlepiej w okolicy Śródmieścia który sklonuje mi
takowy klucz. Wdzięczny będę za pokierowanie.

nijou


Witam

     Ban-Ber SC. Naprawa zamków samochodowych, dorabianie kluczy
       tel/fax. 0 22 665 14 72
       01-342 Warszawa, Lustrzana 18

      Jak byś nie wiedział gdzie jest Lustrzana to podpowiadam, że to te
Jelonki ocalone jeszcze przed blokowiskiem :)

      pozdro.
      p.





Temat: Gdzie w Poznaniu dorobię zamek do klucza


Jakis pajac próbował wejśc mi do samochodu i zdemolował zamek od strony
kierowcy. Teraz jestem zmuszony otwierać auto od strony pasażera. Gdzie
w Poznaniu dorobią mi zamek do kluczyka. Autko to BMW E34.


Sprobuj na Sciegiennego - jadac od strony skrzyzowania z Promienista w
strone Grunwaldzkiej zaraz za w/w skrzyzowaniem bedziesz mial luk w lewo,
przy tym luku po prawej stronie stoi parterowy budynek w ktorym jest
zaklad naprawy zamkow samochodowych. Sam bylem z ich uslug zadowolony -
mam nadzieje, ze sie od tego czasu nie "popsuli" ;-)

Pozdrawiam :)

W.





Temat: Gdzie w Poznaniu dorobię zamek do klucza


Sprobuj na Sciegiennego - jadac od strony skrzyzowania z Promienista w
strone Grunwaldzkiej zaraz za w/w skrzyzowaniem bedziesz mial luk w
lewo, przy tym luku po prawej stronie stoi parterowy budynek w ktorym
jest zaklad naprawy zamkow samochodowych. Sam bylem z ich uslug
zadowolony - mam nadzieje, ze sie od tego czasu nie "popsuli" ;-)


Dzieki za info, podjadę.



Temat: Naprawa zamkow samochodowych
Witam.

Przepraszam, jezeli NTG ale mam nadzieje, ze, podobnie jak i przy okazji
poprzedniego mojego 'samochodowego' postu ktos niezmotoryzowany z naszego
miasta bedzie mogl mi pomoc.

Ostatnio zlodzieje probowali wlamac sie do naszego samochodu. Nie udalo im ale
zniszczyli wkladke zamka od strony kierowcy.

Chce to naprawic i poszukuje odpowiedniego fachowca.

Ktos mi kiedys mowil, ze dobry fachowiec - bodajze Olech - miescil sie we
Wrzeszczu nieopodal sklepu LPP. Juz wtedy nie bardzo wiedzialem, jak tam trafic
chociaz, wydaje mi sie, ze szyld widzialem.
W sobote udalem sie na dokladniejsze poszukiwania i, niestety, nawet szyldu juz
nie znalazlem. Moze ktos wie, czy i ewentualnie dokad ten zaklad zostal
przeniesiony. A jezeli nie, to jak do niego dotrzec.

Pozdrawiam
Krzysztof





Temat: poszukuje pracy w Warszawie jako diagnosta.
Witam. Jestem Darek. Poszukuje pracy w Warszawie jako diagnosta.
- prawo jazdy kat: B , C , D
- obsługa komputera : Windows, Word, SKP, Autodata, Wis.
- samochodowe programy diagnostyczne: Das (Mercedes), Tech2 (Opel, Saab), Examiner (Fiat), Vas (Audi, Volkswagen).
Szkolenia:
2002 Budowa i naprawa samochodów Fiat Punto, Multipla, Brava.
2003 Budowa i naprawa samochodów Fiat Stilo , Lancia.
2007 Budowa i naprawa samochodów Opel Vectra , Astra.

Diagnosta Samochodowy ABTcdef - uprawnienia do przeprowadzania badań technicznych pojazdów: motocykli , pojazdów osobowych i ciężarowych do 3,5 T , ciągników,
pojazdów zasilanych gazem, po wypadku , po zatrzymaniu dowodu przez policje,
pojazdów marki SAM, pojazdów sprowadzonych zza granicy- pierwsza rejestracja
Znajomość budowy i naprawy: układów wtryskowych benzynowych i Diesla , układów ABS i ESP , układów poduszek powietrznych Air Bag , uładów audio- linie światłowodowe , układów komunikacji linii Can (szybka i wolna), układów zabezpieczających code – immobilizery – alarmy ,układów automatycznych skrzyń biegów , układów centralnych zamków i szyb , ustawianie geometrii w pojazdach ( sprawdzanie osiowości i symetrii –kąty pochylenia i wyprzedzenia oraz zbieżność) przyrządem typu Hunter.

ZAINTERESOWANIA
Motoryzacja , tematyka 2 Wojny Światowej , elektronika ( serwis RTV) i informatyka.
TEL KONTAKTOWY : 506655565.



Temat: Gdzie kupić + rabaty dla MitsuManiaków w Małopolsce !!!
W tym temacie wpisujemy miejsca gdzie MitsuManiaki otrzymują rabaty.

Zniżka: 10%
Asortyment lub usługi: Części i akcesoria do samochodów japońskich i koreańskich
Nazwa: F.H.U. AUTO-MAR
Adres: Kraków, Al. Gen. Andersa 31e
Telefon 0500 809 600

Jak dojechać: Jadąc od strony C.H. KROKUS (dawny GEANT) al. Bora Komorowskiego w strone N.Huty, za skrzyżowaniem z ulicą Stelli Sawickiego, po prawej mijamy stację paliw STATOIL, po prawej stronie zaczynją sie budki handlowe w zabudowie szeregowej, naszym punktem orientacyjnym jest przystanek autobusowy MPK, za przystankiem jest sklep

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Po małych negocjacjach mamy rabacik na wszelkie naprawy zamków w naszych misiach,
naprawy dotyczą:

1. Naprawy zamków i stacyjek po włamaniu
2. Dorobienie wszystkich zamków pod jeden kluczyk
3. Awaryjne otwieranie autka w przypadku zatrzaśnięcia na terenie Krakowa i bliskich okolic
4. Zabezpieczenie autka przeciw kradzieży (alarm, dodatkowe odcięcie itp.)

100% profesjonalizmu, koleś godny polecenia, współpracuje z nim już od 5 lat

NAMIARY: Mirek tel. 0502 502 997 powołać się na Forum MistuManiaki dojaz we wskazane miejsce

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oczywiście nie mogło zabraknąć wzmianki o MitsuManiakowej współpracy z InterCars i dawnym JC które to InterCars przejęło TEMAT GŁÓWNY



Temat: Dorobienie w Wawie klucza z immo i pilota alarmu


2)
"Bracia Bielińscy" Naprawa Zamków Samochodowych Grzegorz i Andrzej
Bielińscy
Branża: Zamki, antywłamaniowe zabezpieczenia - montaż
Warszawa, ul. Pańska 100, tel. 022 654 06 60


wlasnie chodzi o ten punkt :-)





Temat: Problem z alarmem AMPIO i automatycznym zamkiem
Ten problem powinien rozwiązać fachowiec od naprawy zamków samochodowych lub ktoś,kto montuje centralne zamki.Gdybyś była z okolic Starogardu to zrobiłbym to od ręki.Narka.



Temat: TPP - warsztat tworzyw sztucznych - odmieni każde auto
TPP

Warsztat Tworzyw Sztucznych
Klejenie, spawanie, laminowanie

Naprawa plastikowych elementów samochodowych
Naprawy, przerabianie, wzmacnianie elementów z laminatu
Naprawa łodzi, regeneracja sprzętu wodnego
Naprawa części z tworzyw sztucznych do samochodów ciężarowych
Usuwanie znaczków z atrap
Tuning optyczny - modyfikacje oryginalnych części
Wykonujemy elementy z włókna szklanego według indywidualnych zamówień
(zderzaki, progi, spojlery, wykonujemy także elementy nadwozia z lekkich materiałów)
Montaż alarmów, centralnych zamków, elektrycznych szyb, radia, głośników
Kompleksowa zabudowa Car - Audio bagażnika według własnego projektu

JEDYNYM NASZYM OGRANICZENIEM JEST TWOJA WYOBRAŹNIA

Masz pytania, wątpliwości zadzwoń lub napisz

tel: 606 658 994
gg: 8796410
mail: poczta@e-tpp.pl
a wkrótce ruszy także nasza strona www
Gogolin

DLA KLUBOWICZY 10% rabatu



Temat: z Innej beczki ; Gdzie sie uczycie pracujecie ..
No to teraz ja.

Edukacje to jak narazie skonczylem. Moze cos zaczne od pazdziernika bo musze mature poprawić wpierw.

Pracuje w Poznaniu na ulicy PIĄTKWSKIEJ 105 (przy ul. KORONNEJ, Kolo Kawiarni SANTOS, NA wysokosci akademików Uniwersytetu Przyrodniczego) jako slusarz, a dokladniej jest to maly zakladzik KLUCZE - ZAMKI - STACYJKI (to co mam w podpisie) Czyli otwieranie zatrzasnietych aut (szef jezdzi na takie akcje) Naprawy zamków i stacyjek samochodowych z mozliwoscia zakdowania na stary klucz (jesli jest w dobrym stanie), Uruchamianie zacietych stacyjek, Sprzedaz nowych zamkow i stacyjek, Dorabianie kluczy patentowych (domowych) jak i wiekszosci kluczy samochodowych z immobilizerem lub bez immobilizera, Dorabianie kluczy bez wzoru (jak zgubisz ostatni klucz to dorobimy na podstawie zamka lub stacyjki).

To by było na tyle z darmowej reklamy



Temat: fachman od zamków/wkładów


| jesli ktos zna - jak w temacie - i moze polecic

| to bede zobowiazany...

| Najchetniej Wola,Ochota,Bemowo - te klimaty ;) :)

Naprawa Zamkow i Stacyjek Samochodowych
Awaryjne Otwieranie Samochodow
Banasik - Berski s.c.
ul.Lustrzana 18
tel. 665 14 72
czynne w godz. 9 -17


Dokładnie tych samych ja polecam.





Temat: Problem z zamkiem

Jutro pojadę do kolesia i ma spróbować,chociaż jak dzwoniłem do "profesjonalistów " z tej dziedziny,to słyszałem ciężka sprawa,nie dam rady...
TO PO CO TE OGłOSZENIA W INTERNECIE -OTRZORZYMY KAżDE AUTO,KAżDY ZAMEK,itd.

zadzwon do niego ;krzysztof narloch
naprawa zamkow.awaryjne otwieranie samochodow,rozblokowywanie zamkow ,bezplatny dojazd,naprawa na miejscu-604 389 405;507 475 504. fax. 58 556 51 26



Temat: fachman od zamków/wkładów


jesli ktos zna - jak w temacie - i moze polecic

to bede zobowiazany...

Najchetniej Wola,Ochota,Bemowo - te klimaty ;) :)


Naprawa Zamkow i Stacyjek Samochodowych
Awaryjne Otwieranie Samochodow
Banasik - Berski s.c.
ul.Lustrzana 18
tel. 665 14 72
czynne w godz. 9 -17

IMO niezli spece (chyba, ze cos sie zmienilo w przeciagu ostatnich 3 lat).

pzdr
E'





Temat: Stacyjka - problem
No jeżeli odpaliłeś auto za pomocą śrubokręta (tak samo w przypadku złodziejskiego łamaka) to stacyjka do wymiany.Stacyjka jak i inne zamki mają w środku zapadki-płytki które mogły ulec uszkodzeniu i żaden fachura nie bawi się w naprawę gdyż jest to prawie nie wykonalne-nie opłacalne.Wielokrotnie w firmie wzywaliśmy fachowców od awaryjnego otwierania zamków samochodowych i co oni robili:w przypadku drzwi nie bawili się tylko rozwiercali zamki,a w przypadku stacyjki(w starszych modelach)spinali na krótko,a w przypadku nowych modeli właściciele wzywali lawety i serwis.



Temat: Proba wlamania - zniszczony zamek
Jeśli jesteś z WWy polecam ślusarza na ul. Twardej w Centrum. Specjalizuje
się w zamkach samochodowych. W moim poprzedim sam - Punto włamali się 3 razy
niszcząc zamek. Koszt naprawy w serwisie ... nie lepiej nie będę pisał tych
absurdów. Koszt naprawy u tego ślusarza to 60 zł (z fakturą). Jeśli blacha
podgięta jest też może podprostować. Wszystko robi na miejscu, od ręki, nie
trzeba zostawiać auta, nawet umawiać się.




Temat: [Megane "00] - Wymiana stacyjki ( lub naprawa).
hmmm...ze stacyjkami jest różnie - jak w Renaultach nie powiem, bo nie miałem jeszcze przykrości się z nimi bawić, ale w VW jak odprysł kawałek na prowadnicy od blokady kierownicy wielkości łebka od szpilki, to stacyjka musiała iść do wymiany.

a w Twoim przypadku podjechałbym do ludzi zajmujących się, ja wiem naprawą zamków, dorabianiem kluczy i innych i przedstawił sprawę - w ww. przypadku w VW jak się okazało, pomocne jest przedstawienie sprawy "majstrowi" dorabiającemu kluczyki do samochodów, a być może będzie umiał coś poradzić

jeżeli szanowne grono administracyjne uzna post za to proszę o usunięcie

[ Komentarz dodany przez: Broov: 2009-03-12, 22:26 ]
Nie boj , nie boj , wiesz ze masz "chody" tam gdzie trzeba



Temat: Problem ze stacyjka w e36 1997
To jeszcze ja dodam swoje 2 grosiki...
2 dni temu 30 km od domu na stacji benzynowej p zatankowaniu wkładam kluczyk przekrecam i... kaputen zostało za zapłonie, kontrolki sie swieca, kiera zablokowana, nic sie nie dało zrobic. Nie było zadniej reaqkcji przy kreceniu kluczykiem, i co tu robic??? Dzwonie po jednego mechanika przyjechał ale bez sukcesu... Musiałem wzywac speca od zamkow samochodowych.
>100 za przyjazd na miejsce i uruchomienie auta
>150 za dalsza naprawe w jego warsztacie
>Na flaszeczke za fatyge dla 1 mechanika
>3 godziny stracone (w tym 1 godz jego napraw)
Okazało sie ze stacyjka sie złamała w srodku podobno sie zdarza bez przyczyny- niefart!!!
Jezeli kupisz inna stacujke dolicz sobie jeszcze przerobiebie jej pod stary kluczyk.




Temat: ochrona naszego osiedla
hehe
Zorka masz miejsce garażowe? Kup sobie blokadę na kierownicę albo jakies dodatkowe zabezpieczonko, bo miejsce niestety nie uchroni cię przed złodziejem. Ja się o tym naocznie przekonałam tak jak wielu innych sąsiadów którzy raz na jakiś czas padają ofiarą włamań do hali. Wprawdzie samochód nie wyjechał (nie wiem do dzis czemu chyba nie byli to profesjonaliści) ale naprawa zamków i stacyjki mnie sporo kosztowała. No i do dzis nie mogę pogodzić się ze stratą pluszowego misia lezącego na tylnym siedzeniu (wiec to nie byli profesjonaliści )Komentarz ochrony na moje wyrzuty: mielismy serię włamań do garaży tej nocy i moje pytanie jak można było tego nie zauważyć??? - rzeczywiście tak było pod koniec lipca 2005 r. - okradziono kilka samochodów w halach w rożnych blokach. I tyle po ochronie
A jak przyszły mrozy i bramy przestały sie zamykać, albo sie zacinały i poszłam do ochrony z interwencją zeby zamknęli hale, bo jest otwarty wjazd i łatwo o klradziez to pan z budki odpowiedział mi filozoficznie "takie jest życie"
Oj temat rzeka a z rozwiązaniem cieżko
Pozdrawiam



Temat: IMMOBILIZER - START
Witam.

Zajmuje sie aktualnie dorabianiem kluczy oraz naprawa zamkow i stacyjek samochodowych. W niedalekiej przyszlosci chcialbym zajac sie immobilizerami. I tu moje pytanie, a w zasadzie prosba o rade. Od czego trzeba zaczac? Jaki sprzet najlepiej kupic na poczatku. Moze jakas literatura? Czy wiedza na temat CAN, OBD, OBD2 bedzie przydatna w branzy? Moze macie jakies materialy , strony www, ksiazki, cokolowiek na temat immo, tlumaczone od podstaw? W internecie jest troche na ten temat, ale przewaznie sa to pojedyncze przypadki/problemy, ktore bez podstawowej wiedzy nie za wiele pomagaja.

Prosze o wszelakie wskazowki.

Pozdrawiam.



Temat: Naprawa zamka - Wawa
Witam
Jakieś s.... chciały sie dostac do samochodu - Punto i srubokrętem
uszkodziły zamek,
tzn. kluczyk wchodzi ale nie można przekręcić - wkładka jest lekko
przkrzywiona.

Gdzie w Wawie (może okolice Bemowa) jest dobry i niedrogi fachman od zamków
samochodowych

Z góry dzięki za info





Temat: Warszawa - wszelkie naprawy T/T
Panowie, spiesze Wam zareklamowac warsztat mojego kolegi....chlopaki otworzyli sie niedawno....

warsztat zajmuje sie drobnymi naprawami samochodow....chlopaki robia tam bierzace naprawy typu wymiana klockow, naprawy hamulcow, ukladu kierowniczego, wymiany olejow, plynow,naprawy wydechow,wymiany amortyzatorow,drobne naprawy elektryczne, zakladanie alarmow, centralnych zamkow... jednym slowem wszelakie drobne naprawy, jakie moga wystapic na codzien w aucie...dodatkowo,jezeli nie podejma sie jakiejs pracy, siedza w tym srodowisku i mogliby pokierowac interesanta do innych, swoich zaprzyjaznionych warsztatow....ich duzym atutem jest rowniez własna laweta, ktora dysponuja....warsztat miesci sie na ulicy jagielonskiej 49, tuz przy rondzie starzynskiego....dodatkowo po mojej rozmowie z chlopakami dogadalem sie, ze jezeli przyjechalby ktos z klubu mozna pomyslec o jakis rabatach..... dodam rowniez, ze czesto sam z nimi przebywam w warsztacie, a sam jezdzilem tempra przez kupe czasu, wiec bez najmniejszego problemu moge Wam pomoc....

Ceny dla TTT obiecuje, ze beda smieszne.....a napewno konkurencyjne w warszawie...

oczywiscie nie naprawiaja tylko T/T, lecz rowniez inne autka.....ale obaj sa milosnikami fiatow....to juz cos...

namiary na warsztat:

Warszawa
ul.Jagiellonska 49

tel:

508-346-784 - krzysiek
511-241-801 - andrzej
504-988-722 - mariusz (czyli ja)

Jezeli jednak wolicie sami robic swoje autka, zapraszamy na konsultacje, krok po kroku wytlumaczymy, co po kolei robic....warto chociaz spisac numery, macie zaprzyjazniona z klubem lawete pozdr



Temat: F.W.Moto-Info
F.W.MOTOINFO Świadczy usługi w zakresie elektromechaniki pojazdowej,montaż centralnych zamków,autoalarmów(tradycyjnie oraz z szyną "CAN")naprawa instalacji elektrycznych,wymiany płynów eksploatacyjnych,szybki serwis(naprawy układów hamulcowych)oraz bieżące naprawy.Sprzedaż części samochodowych do wszystkich marek i typów pojazdów.
Kontakt:
F.W.MOTOINFO
ADAM LASOK
Ul.Solskiego5
40-749 Katowice
tel:0-508-85-11-87
Zapraszamy do korzystania z usług szybko i solidnie



Temat: jak lutowac alu?
szukałe i doszukałem sie jest cos co sie nazywa Alumi-Lut

Spoiwo ALUMI-Lut miesza się w każdej proporcji z cyną, można wykorzystać to tam gdzie konieczna jest szczelność: chłodnice, klimatyzacje -do spoiny przed jej zastygnięciem dodajemy cynę.
Cecha ta ułatwia połączenie aluminium z innymi metalami, otwierają się dzięki temu całkiem niespotykane możliwości połączeń kombinowanych jak: aluminium + miedź, mosiądz, stal.

W przypadku pracy ze stopem o dużej zawartości cynku (zamki do drzwi samochodów, elementy lusterek samochodowych, gaźniki wiele innych), trzeba element ostrożnie nagrzewać, by nie spowodować roztopienia łączonych części (można zastosować odpowiednią barierę chłodzącą, np. zanurzając (podczas grzania!) część elementu w wodzie). Przydatnym narzędziem w tym przypadku jest rozgrzany do czerwoności pręt, którym wtapiamy ALUMI-Lut. Naprawy tego typu wymagają wprawy, ale efekty jakie można osiągnąć są doskonałe, tym bardziej że elementy wykonane z tego rodzaju stopów uważane są za nie spawalne!

http://alumilut.oxy.pl/pr.../products_id/28



Temat: Suchy bolek - pytanie do użytkowników
qbaepp11 napisał: Słuchajcie czym smarować zamek w bolku oraz gumowe gilzy? Wczoraj przyjechał mój długo oczekiwany Mystic niestety nie było w komplecie żadnego smarowidła. Gdzieś pisał ktoś o silikonie w sprayu do zamka jeśli dobrze pamiętam a czym smarować gilzy żeby nie sparciała guma no i żeby nic nie pękło przy ubieraniu. Na nadgarstkach i głowie zakłada sie spoko ale boje sie o nogi bo trzeba przez ten mały otwór pietę przecisnąć. Czy komuś w Mysticu pękły lub rozdarły sie gilzy? Bolo jest spoko jutro go testuje w wodzie ale obawiam sie (a może niepotrzebnie- oświećcie mnie jeśli sie myle)właśnie o te gumowe gilzy że mogą sie porwać. Jak przetestuje wrzuce jakąś recenzje bo temat bolków ostatnio na topie

Taki wosk daje OR do swoich bolków
http://divezone.pl/mcnett-smar-zamkow-suchych-p-2421.html?osCsid=bb063812b6eddfe8f3d7cfa4c0c66882
Więc wosk można kupić. Tylko 1 ale w OR zamek w bolku jest taki sam jak w skafandrach nurkowych /czyli meralowy/ więc nie wiem czy w Mysticu /zamek z tworzywa tu jest słabszy punkt tego Bolka/ się sprawdzi A co do smaru to Smar silikonowy w spreju z Lidla 3,99 zł. Tylko nie zawsze jest dostępny. Jak nie ma to wszystko inne do konserwacji uszczelek samochodowych dostępne na stacjach orlenu i innych.
Aha no i guma tak szybko nie parcieje. A jak coś naprawa i wymiana kosztuje tyle
http://www.santi.com.pl/serwis.php
Pozdrówka



Temat: Elektronika i Elektryka Samochodowa
Jestem elektronikiem z zamiłowania. Posiadam bardzo duże doświadczenie w sprawach zabezpieczeń samochodowych.

Mogę pomóc minn przy:

- Naprawach autoalarmów
- Montaż autoalarmów czy centralnych zamków
- Montaż radioodbiorników i sprzętu Car Audio wysokiej jakości
- Naprawy związane z elektryką czy elektroniką pojazdową
- Drobne naprawy mechaniczne

Jestem docenionym osobnikiem na forum elektroda.pl w ielu osobom pomogłem tam w sposób wirtualny.

W przyszłości planuję otwarcie zakładu elektroniki i elektryki samochodowej obsługującego miasto Brzeg

Jeżeli masz problem ze swoim autem mogę ci pomóc.

kontakt:

tel 507-245-432 lub 889-514-043
mail: yasiu@elektroda.net
gg: 2251039
tlen: yasiu_brzeg
skype: yasiu_brzeg

lub osobiście na każdym zlocie na Lotosie.

--
mazda mx3



Temat: Autoserwis NEMO - elektryka i mechanika samochodowa
Autoelektryka

Diagnostyka komputerowa - odczyt i kasowanie błędów
Kasowanie inspekcji serwisowych
Programowanie kluczy (VW, Audi, Seat, Skoda)
Naprawa liczników
Alarmy,
Immobilisery,
Odcięcia zapłonu,
Centralne zamki,
Domykacze szyb
Szyby elektryczne
Czujniki parkowania (przód i tył)

!! I wiele różnych rzeczy – zadzwoń – przyjedź –zapytaj !!

Świadczymy usługi dla większości modeli samochodów

Mechanika ogólna

silniki, zawieszenia, wymiana części eksploatacyjnych, itp.

tel. 601932699
Armii Krajowej 69
Szczecinek




Temat: gdzie naprawiac autko?


, 1. urwana rura od tlumika


spawanie na ul.Ponurego Piwnika (wjazd od Łódzkiej) na przeciwko
elektrociepłowni. Solidnie i tanio.


2. chetnie wymiana zamkow 3. nie dzialajacy obrotomierz.
4. gruntowny przeglad przed dluuuuga trasa.


ja tam wszystkie naprawy starszych samochodów robiłem na ul.Wojska
Polskiego. Zakład nazywa sie Fachman.





Temat: gdzie naprawiac autko?


| , 1. urwana rura od tlumika

spawanie na ul.Ponurego Piwnika (wjazd od Łódzkiej) na przeciwko
elektrociepłowni. Solidnie i tanio.

| 2. chetnie wymiana zamkow 3. nie dzialajacy obrotomierz.
| 4. gruntowny przeglad przed dluuuuga trasa.

ja tam wszystkie naprawy starszych samochodów robiłem na ul.Wojska
Polskiego. Zakład nazywa sie Fachman.


Od nas wożą auta (jeżeli nie na gwarancji)
w okolice Kadzielni / Stadionu .


+ Honda MTX 80


jak o motocykl, czy motorower ?

Pzdr

JKK





Temat: Jakies doswiadczenia z kradzieży radia......?
Ja uważam że najlepsze są jednak kieszenie...
Problem z kradzieżami odtwarzaczy samochodowych znam nawet nieźle...
W poprzednim samochodzie (F. Punto) miałem 3 kradzieże. Ostatnia na parkingu w Blue City i to niewykluczone że ochroniarze dali cynk złodziejom. Parę razy widziałem młodych chłopaczków w akcji lub w przygotowaniu do niej. Szkody po włamaniu są duże - szyba, ew. zamki lub drzwi do naprawy. Myślę że nie warto ryzykować. Słyszałem o takich gostkach którzy się włamują tylko dlatego żeby nie wyjść z wprawy, nawet gdy niezbyt ich interesuje radio, szukają po prostu jakiegoś pretekstu. Znajomy miał zaślepkę starego radia "Safari", nic to nie dało....

A myślę że gdy widzą kieszeń to mogą mieć raczej pewność że radia tam nie ma...
Gdy tymczasem może być np. w bagażniku...



Temat: domykanie szyb passat b5

i jeszcze jedno czy jest możliwość naprawy zamka centralnego w dzwiach, często odbija i muszę dwa razy domykać zamki żeby zamigały kierunki i zaczeło migać dioda w dzwiach i zdłasza błąd tych drzwi w wagu

Częsta usterka. Najprawdopodobniej uszkodzeniu uległo mikro w zamku drzwi - to jest odpowiednik tego wyłacznika który w 90% samochodów jest w słupku i zapala lampkę wewnątrz samochodu. Żeby się do niego dostać jest trochę roboty, bo trzeba wybebeszyć prawie wszystko z drzwi.



Temat: Naprawa zamków - warsztat?
Czy ktos z was zna jakis warsztat/speca który dobrze i tani naprawia
zamki samochodowe.

Konkretnie to zamek w klapie bagaznika mi się zablokował i zadne wd40
nie pomaga.

Pozdrawiam, Lechu





Temat: Pomogę przy naprawie samochodów osobowych
Pomoge przy naprawie samochodów osobowych. naprawy, wymiany płynówm, instalacja zamków centralnych itp. Kontakt na meila



Temat: Zamki samochodowe a WD-40
Nie bardzo wiem gdzie to wrzucić, wydaje mi się że tu będzie najlepiej pasować...

Wielokrotnie na forum (mroźna zima była tego roku...) spotkałem się poradami jak poradzić sobie z zacinającymi się lub zamarzniętymi zamkami w samochodzie. Standardowo wszyscy doradzają rozruszać czy rozmrozić, a potem napsikać WD-40. Osobiście nie jestem przeciwnikiem tego preparatu, często gęsto ratuje życie przy odkręcaniu śrub, jednak niekoniecznie nadaje się do smarowania zamków. Wielokrotnie wypowiadali się rózni goście w różnych mediach np, ostatno w "Auto świat" na temat zamków i wszyscy co znają temat odradzają stosowanie WD-40 do zamków dzwi samochodowych (i innych zresztą również). Powód: WD bardzo dokładnie rozpuszcza i wymywa oryginalny smar z zamka co powoduje jego przyspieszoną korozję i szybkie ponowne problemy... Oczywiście można go zastosować tymczasowo jak nie ma innego wyjścia jednak WD w zamku to więcej szkody jak pożytku, również odmrażacze do zamków w nadmiernych ilościach powodują taki sam efekt i podobne skutki.

Idealnym wyjściem byłoby w jakiś słoneczny i suchy dzień przed zimą przesmarować zamki smarem grafitowym lub innym specjalnym smarem stałym do zamków lub mechanizmów precyzyjnych niż później walka z zamkami....Dawno dawno temu jak miałem jakieś 12 lat był sobie taki tygodnik "Motor" i w dziale technicznym zalecali przed zimę (przypomnę - czasy głębokiego socjalizmu - w sklepach tylko ocet i kolejki) kupić sobie miękki ołówek np. b, kawałek papieru ściernego zetrzeć trochę grafitu i ten pył wdmuchnąć w zamek.... NIE WIEM czy ten sposób można polecić do nowych sprzętów z dziwnymi frezowanymi kluczykami, ale na warszawy, syrenki czy inne trabanty to działało:)

Podsumowując : WD-40 - tak, ale nie wszędzie i rozsądnie

Acha przypomniało mi się ogłoszenie z allegro gdzie gościu naprawia wyświetlacze w radiach samochodowych i pierwsze zdanie w opisie aukcji to mniej więcej: " Nie naprawiam wyświetlaczy potraktowanych WD-40 i po próbach naprawy we własnym zakresie " - no comment...



Temat: AUTOELEKTRONIKA - KROTOSZYN
AUTOELEKTRONIKA-KROTOSZYN
ul. P.Ściegiennego 16 tel. 062 725 43 69, 0603 67 30 35

wykonujemy:
- montaż niekonwencjonalnych zabezpieczeń przeciwkradzieżowych do pojazdów,
- montaż autoalarmów, immobiliserów, układów ochrony aktywnej (również w nowych
autach bez utraty gwarancji !!!)
- montaż dodatkowych urządzeń systemu "komfortu" tzn. centralne zamki, elektryczne
podnośniki szyb, automatyczne włączniki świateł dziennych (tzw. układ skandynawski),
czujniki ciśnienia w kołach, czujniki deszczu, itp.,
- montaż urządzeń do logistyki transportowej w pojazdach na bazie GPS (dla firm
transportowych o transporcie krajowym i zagranicznym)
- montaż i sprzedaż urządzeń nawigacji GPS,
- wystawiamy zaświadczenia o poziomie zabezpieczeń w pojazdach dla zakładów
ubezpieczeniowych PZU, Warta, Uniqa, MTU, itp.,
- komputerową diagnostykę silnków benzynowych i diesla oraz naprawa centrali sterujących
silnikami,
- chip tuning,
- kasowanie błędów i inspekcji olejowych,
- naprawę i diagnostykę systemów ABS, ESP, DSC itp. oraz naprawa układu hamulcowego,
- diagnostykę i uruchamianie układu AIR BAG,
- diagnostykę i naprawe fabrycznych układów "komfortu"
- naprawa rozruszników i alternatorów,
- naprawa instalacji elektrycznych: samochodów osobowych i ciężarowych, maszyn
rolniczych i budowlanych, przyczep, motocykli itp.
- montaż haków holowniczych i instalacji RÓWNIEŻ DO SAMOCHODÓW Z INSTALACJĄ PO
2005r
- naprawa i zmiana przebiegu liczników,
- rozkodowywanie radioodbiorników,
- montaż układu HI-FI oraz VIDEO w pojazdach
- naprawa fabrycznych immobiliserów,
- sprzedaż akumulatorów BOSCH, CENTRA, VARTA
- sprzedaż i montaż CB-RADIO

ZAPRASZAMY

Nazwy firm i skrutów podane zostały tylko dla potrzeb informacyjnych.
Wszystkie zabezpieczenia i uzrzązdenia nadzoru posiadają odpowiednie zawiadzczenia i certyfikaty dla zakładów ubezpieczeniowych itp.



Temat: Przykłady słów kluczowych i opisów
Przykład 1

Główne słowa kluczowe:
Master Key, zamki, klucze

Pozostałe słowa kluczowe (maksymalnie 1000 znaków):
klucze, wkładki, karty bezpieczeństwa, depozytor, Gdańsk Wrzeszcz, Trójmiasto, maszyny do szycia, usługi, otwieranie zamków, dorabianie kluczy, zabezpieczenia domowe, system centralnego otwierania, Master Key, zabezpieczenia samochodów, KABA GeGe, projektowanie, produkcja, montaż, naprawa technicznego zabezpieczenia mienia, ASSA ABLOY, ABUS, LOB, GERDA, FAB, MCM, KESO, EVVA, CISA, WINKHAUAS, autoryzowany przedstawiciel

Opis (maksymalnie 256 znaków):
AOG - nasza specjalizacja to projektowanie i montaż systemów centralnego otwierania Master Key. Montaż i naprawa zabezpieczeń samochodów. Dorabianie kluczy, sprzedaż zamków i zabezpieczeń oraz naprawa maszyn do szycia. Skorzystaj z mechaniki precyzyjnej AOG!

Przykład 2

Główne słowa kluczowe:
amortyzatory, zawieszenia, układy wspomagania

Pozostałe słowa kluczowe:
Nagengast, Gdańsk, Trójmisto, hamulce, regeneracja, Leader Serwis, tłumiki, diagnostyka, sprawdzanie, sprężyny, gazowe, olejowe, hydraulika siłowa, sprężyny gazowe, kierownica, wspomaganie, pompa

Opis:
Firma motoryzacyjna od 1983 roku zajmująca się serwisem amortyzatorów, układów wspomagania, zawieszeń, hydrauliką siłową i sprężynami gazowymi.

Przykład 3

Główne 3 słowa kluczowe:
strony, projektowanie, utrzymanie

Pozostałe słowa kluczowe:
projektowanie, design, utrzymanie, utrzymywanie, hosting, webhosting, web, site, www, stony, stron, konta, poczta, mail, domeny, domains, promocja, administracja, sklepy, bazy danych, promocja, internet, Gdańsk, Trójmiasto

Opis
Internet Service Provider - InfoServe.pl - profesjonalne projektowanie portali, baz danych, sklepów i stron (www, DHTML, VRML, Java, FLASH), utrzymywanie stron (hosting), administracja (outsorcing), kampanie reklamowe, sieci i administracja.

Przykład 4

Główne słowa kluczowe:
salon, quad, warsztat

Pozostałe słowa kluczowe:
secma, naprawy, powypadkowe, samochód, auto, handel, sprzedaż, kupno, kabrio, cabrio, osobowe, sportowe, nowe, używane, skup, zamiana, myjnia samochodowa, samochód zastępczy, przedstawiciel, kompleksowe naprawy, lakierowanie, mechanika, wynajem, pomoc drogowa 24h, Przodkowo

Opis
Przedstawiciel na Polskę quadów firmy SECMA. Salon samochodów nowych i używanych różnych marek. Warsztat samochodowy z pomocą drogową 24h i samochodami zastępczymi.



Temat: oczekiwanie na zamki do 307 (po wlamaniu) [dlugie]

W dniu 26 maja b.r. stalismy sie klientami Peugot
odbierając w salonie Auto Bis Piaseczno upragniony,
mający sluzyc naszej czteroosobowej rodzinie (dwoje malych dzieci),
samochod Peugot 307 SW Premium.
Kupując ten samochod nie przewidywalismy,
iz dwa tygodnie pozniej stanie sie on celem zlodziei,
ktorzy odlączając fabryczny alarm (nota bene doskonale
wiedzieli gdzie jest on zainstalowany), zniszczyli syrene,
zamek, stacyjke i ukradli kalkulator wtrysku.
W serwisie Auto Bis Piaseczno, (do ktorego oddalismy samochod do naprawy)
poinformowano nas, ze naprawa (wraz ze sprowadzeniem
stacyjki i zamkow)potrwa dwa tygodnie.
W/w zdarzenie mialo miejsce 04.06 b.r. i tego samego dnia,
zgodnie z procedurami Peugot, zostalo zlozone zamowienie na potrzebne czesci.
Po dwoch tygodniach poinformowano nas,
ze naprawa nie jest wykonana i nie jest mozliwa,
gdyz Peugot Polska nie dostarczylo (nie sprowadzilo)
niezbednych czesci. Nadmieniam, iz to my musielismy dopytywac
sie w serwisie o nasz samochod.
Od tamtej pory mija kolejne dwa tygodnie (w sumie miesiąc!!),
a my z informacją, ze zamkow wciaz niema i niewiadomo kiedy beda
(a winne jes Peugeot Polska)
Rodzi sie wiec pytanie czy rzeczywiscie cudem
jest sprowadzenie potrzebnych zamkow?
Przeciez 307 jest samochodem popularnym na naszych drogach, czy jest to
wiec problem wszyskich samochodow oczekujacych na zamki czy tylko brak
kompetencji?

-------------------------------
To jest (mniej wiecej) kopia pisma jakie wyslalismy do Peugeot Polska dzis
rano.
Wykorzystujac rozne znajomosci (tez pracuje w branzy moto) dowiedzialem sie z
centralnego magaznu Peugeot Polska ze te zamki sa, ale we Francji.... :/

Nie bede tego komentowal, bo juz nie mam sily, pozostawiam to Wam...

Tomo

307SW seledynowy (od miesiaca w warsztacie) i wciaz nie oklejony...

It's good to be important,
but it's more important to be good.





Temat: Czym grozi mycie silnika?
Mycie samochodu w zimie
Zimą, aby ułatwić jazdę, drogowcy posypują jezdnie piaskiem, żwirem i solą. Od tych środków niszczy się karoseria. Żwir może poobtłukiwać lakier, a ponieważ w powietrzu jest duża wilgoć, bardzo szybko może tworzyć się rdza. Dodatkowo sól znacznie przyspiesza proces rdzewienia. Myjąc więc samochód w zimie usuniemy z niego brud, osady szkodliwych dla blachy związków chemicznych, a także pozostałości soli.
Żeby mycie było skuteczne, nie należy tego robić na mrozie. I nie chodzi tu tylko o mycie np. szczotką i wodą z wiaderka, ale także o unikanie wtedy mycia auta w myjni. Nawet najlepsze suszenie samochodu nie jest w stanie zlikwidować wilgoci, która znajduje się wewnątrz auta. Jeżeli potem wyjedziemy samochodem na mróz to, bardzo prawdopodobne, że po kilku godzinach postoju auta pojawi się problem z dostaniem się do środka. Zamarznąć mogą bębenki zamków, uszczelki albo cały mechanizm zamka. Lepiej więc poczekać aż pojawi się dodatnia temperatura powietrza i dopiero wtedy umyć samochód.A co z myciem komory silnika? Te czynności powinniśmy wykonywać raczej przed i po zimie. Współcześnie produkowane samochody naszpikowane są elektroniką, która nie lubi gromadzącej się podczas mycia wody. Niektórzy producenci w instrukcjach obsługi przestrzegają przed tym, a mycie komory silnikowej zalecają dokonywać jedynie w autoryzowanych stacjach obsługi. W przeciwnym razie grozi to uszkodzeniem komputera lub elektroniki i może narazić właściciela pojazdu na kosztowną naprawę.
Właściciele zupełnie nowych samochodów lub takich co przeszły niedawno naprawę blacharsko-lakierniczą nie powinni spieszyć się z myciem. Co najmniej przez miesiąc nie powinni myć pojazdu, w tym czasie utwardza się lakier. Później zaś przez kilka miesięcy warto myć jedynie czystą wodą używając miękkiej gąbki lub irchy, unikając wizyt w myjni samochodowej, zwłaszcza automatycznej.
Autr: Aureliusz Mikos

www.motofakty.pl



Temat: Policje!
Pochwalam....
A dlaczego? Tutaj przydlugie sprawozdanie :-)

Dzis w nocy do ojca zadzwonila Policja...
Powiedzieli ze ktos sie wlamal do autka, autko jest zarejestrowane na ojca, w uzytkowaniu moim. Sprawcow ujeto na
goracym uczynku. Udalismy sie na miejsce zdarzenia. Stal tam radiowoz, w nim dwoch mlodych dresow-gnojow-*****
jakbym dorwal to bym lapy poucinal, paru funkcjonariuszy, technik-fotograf zbierajacy dowody. Straty w maluszku -
wylamana wkladka zamka w dzwiach. Zameczek byl nowy, wiec grzebanie w nim na niewiele pomoglo, wiec otworzyli
autko przez trojkatna szybke. Ukradziono radio, czyli 16`letnia Unitre, kupilem ja na szrocie za 10 zlotych, z mysla ze
chocbym to zostawil w otwartym aucie to nikt nie wezmie..., glosniki, wyciete razem z obudowami z radiomagnetofonu
"Hania" :-) i klucz do kol.
I sie zaczela papierkowa robota - najpierw wypytywali ojca - 2 kartki pisania, potem mnie - tez dwie kartki. Czyli dokladne
dane osobowe, szczegolowy opis jak zaparkowalem o 16 samochod na parkingu, i opis mojego starenkiego radia i
glosnikow...
Ojciec poszedl do domu, byla okolo 4 w nocy, ja pojechalem na komisariat. Tam pisanie nastepnego zeznania, czyli jak to
zostawilem samochod..i tez opis radyjka i glosnikow. Skradzione sprzety znalezli przy sprawcach, i schowali  do szafy na
komisariacie, kazali przyjsc rano na ogledziny, rozpoznanie i oddanie.
O 9 polazlem na komisariat, i nastepna pisanina, czyli zawiadomienie o popelnieniu przestepstwa, czyli jak to
zaparkowalem samochod i co zgninelo, i protkol opisujacy wyglad radia glosnikow i klucza..
Wszystko po okolo 2 strony recznego pisma. Naszczescie pisal policjant, ja tylko odpowiadalem na pytania :-)
Potem ogledziny sprzetu, z uzasadnieniem, "tak, to moje glosniki, ooo, tu je odpilowalem od magnetofonu pilka do metalu..."
Potem protokol odebrania sprzetu z komisariatu, i bylem wolny. Godzina okolo 12.
Do Policji o te wszystkie papierzyska nie mam pretencsji, nie ich wina...
Wyposazenie pisarsko-informatyczne komisariatu stanowia maszyny do pisania, pamietajace pewnie lata 70`te...
Wszyscy narzekaja na przestepczosc, zamiast dac im troche kasy chocby na benzyne do samochodow, czy jakis komputer
z drukarka, zmniejszyli by ilosc niepotrzebnej biurokracji...
Ale i tak fajnie jest ze zlapali tych **** gnojow dresiarzy, i mozliwe ze zamkna ich na pewien czas, byli juz obaj notowani
za wlamy...
Mysle nad wytoczeniem im procesu cywilnego, o zwrot kosztow naprawy auta, ile moze kosztowac wymiana wkladek
zamkow w 126p, szybki bocznej, montaz radia? Oczywiscie w ASO :-)
Oby wiecej czujnej Policji patrolowalo  nasze parkingi :-)





Temat: Wlamali mi sie do auta, i co z tego wyniklo...
Dzis w nocy do ojca zadzwonila Policja...
Powiedzieli ze ktos sie wlamal do autka, autko jest zarejestrowane na ojca, w uzytkowaniu moim. Sprawcow ujeto na
goracym uczynku. Udalismy sie na miejsce zdarzenia. Stal tam radiowoz, w nim dwoch mlodych dresow-gnojow-*****
jakbym dorwal to bym lapy poucinal, paru funkcjonariuszy, technik-fotograf zbierajacy dowody. Straty w maluszku -
wylamana wkladka zamka w dzwiach. Zameczek byl nowy, wiec grzebanie w nim na niewiele pomoglo, wiec otworzyli
autko przez trojkatna szybke. Ukradziono radio, czyli 16`letnia Unitre, kupilem ja na szrocie za 10 zlotych, z mysla ze
chocbym to zostawil w otwartym aucie to nikt nie wezmie..., glosniki, wyciete razem z obudowami z radiomagnetofonu
"Hania" :-) i klucz do kol.
I sie zaczela papierkowa robota - najpierw wypytywali ojca - 2 kartki pisania, potem mnie - tez dwie kartki. Czyli dokladne
dane osobowe, szczegolowy opis jak zaparkowalem o 16 samochod na parkingu, i opis mojego starenkiego radia i
glosnikow...
Ojciec poszedl do domu, byla okolo 4 w nocy, ja pojechalem na komisariat. Tam pisanie nastepnego zeznania, czyli jak to
zostawilem samochod..i tez opis radyjka i glosnikow. Skradzione sprzety znalezli przy sprawcach, i schowali  do szafy na
komisariacie, kazali przyjsc rano na ogledziny, rozpoznanie i oddanie.
O 9 polazlem na komisariat, i nastepna pisanina, czyli zawiadomienie o popelnieniu przestepstwa, czyli jak to
zaparkowalem samochod i co zgninelo, i protkol opisujacy wyglad radia glosnikow i klucza..
Wszystko po okolo 2 strony recznego pisma. Naszczescie pisal policjant, ja tylko odpowiadalem na pytania :-)
Potem ogledziny sprzetu, z uzasadnieniem, "tak, to moje glosniki, ooo, tu je odpilowalem od magnetofonu pilka do metalu..."
Potem protokol odebrania sprzetu z komisariatu, i bylem wolny. Godzina okolo 12.
Do Policji o te wszystkie papierzyska nie mam pretencsji, nie ich wina...
Wyposazenie pisarsko-informatyczne komisariatu stanowia maszyny do pisania, pamietajace pewnie lata 70`te...
Wszyscy narzekaja na przestepczosc, zamiast dac im troche kasy chocby na benzyne do samochodow, czy jakis komputer
z drukarka, zmniejszyli by ilosc niepotrzebnej biurokracji...
Ale i tak fajnie jest ze zlapali tych **** gnojow dresiarzy, i mozliwe ze zamkna ich na pewien czas, byli juz obaj notowani
za wlamy...
Mysle nad wytoczeniem im procesu cywilnego, o zwrot kosztow naprawy auta, ile moze kosztowac wymiana wkladek
zamkow w 126p, szybki bocznej, montaz radia? Oczywiscie w ASO :-)
Oby wiecej czujnej Policji patrolowalo  nasze parkingi :-)

pozdrawiam





Temat: Coraz wieksze gowna nam wciskaja
Samochody-buble?
17.01.2004 15:52 (aktualizacja 18.01.2004 13:09)

/ INTERIA.PL
Producenci coraz częściej wzywają do serwisów właścicieli samochodów, w których wykryto usterki. W ostatnim okresie jest coraz więcej takich przypadków. Czyżby jakość samochodów malała zamiast rosnąć?

Oto przykłady!

Usterka w Chryslerach. Akcja serwisowa obejmie 21 tysięcy nowych Dodgów Durango oraz blisko 2,7 miliona innych aut z grupy Chrysera. Modele Durango zostały wezwane w celu wymiany przewodu kontrolującego pracę przepustnicy.

Czy Made in Germany wciąż brzmi dumnie?

General Motors wzywa do serwisu właścicieli ponad 800 tysięcy aut z powodu wadliwego układu kierowniczego. Koncern odnotował już osiem przypadków, w których źle działające wspomaganie kierownicy spowodowało obrażenia u osób jadących pojazdem GM.

800 000 aut do serwisu!

Mercedes-Benz wycofuje do bezpłatnego przeglądu 33 000 swoich samochodów sprzedanych na całym świecie, w celu sprawdzenia działania zamków służących do zapinania pasów - poinformowała firma w piątkowym komunikacie.

2,7 mln. zepsutych aut Chryslera

Volvo ogłosiło, że dokona przeglądów modeli V40 i S40 (rok modelowy 2003 i 2004), kupionych głównie przez klientów w Szwecji, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.

Peugeot poinformował, że około 280 tys. użytkowników modeli 206, przystosowanych do ruchu lewostronnego, musi trafic do serwisu z powodu konieczności dokonania naprawy usterki w układzie hamulcowym.

To nie silnik, to rurka!

Przedstawiciele Renault poinformowali o konieczności skierowania do serwisu 230 tys. samochodów Laguna na całym świecie w związku z możliwością wystąpienia usterki w systemach ABS i ESP.

Honda wycofała do przeglądu 29.494 samochodów Accord i Accord Wagon. Powód to - według japońskiego Ministerstwa Infrastruktury i Transport - wykrycie wady w silniku.

Silniki Volkswagena nie lubią mrozów!

Grupa BMW rozpoczęła akcję wezwań terenowych aut X5 do warsztatów. W niektórych pojazdach tego typu może wystąpić usterka układu hamulcowego. Podczas jazdy po krętej drodze - jednak zdaniem koncernu tylko w ekstremalnych warunkach - może ulec uszkodzeniu przewód hamulcowy i zdolność hamowania auta może się pogorszyć. Problem dotyczy 164 tys. X5 wyprodukowanych między sierpniem 1999 r. a kwietniem 2002 r. Każdy z posiadaczy zostanie powiadomiony listownie.

Najbardziej spektakularna była akcja Volkswagena w roku ubiegłym. Koncern ten zapowiedział, że zapłaci za naprawę i modyfikację ponad 5 tys. silników. (TUTAJ prawie 1000 Waszych komentarzy na ten temat!). Właściciele wadliwych aut mieli problem z silnikami, które z powodu silnych mrozów mogły ulec zatarciu (brak smarowania). Usterka dotyczy silników benzynowych o pojemności 1,0 l oraz 1,4 l zamontowanych w VW Lupo, Polo i Golf oraz w niewielu modelach Skody i Seata. Od 1997 roku wyprodukowano około 1 mln aut z tymi jednostkami napędowymi.



Temat: Jak ukradłem swoje własne auto - część 2 [bardzo długie]
Wczoraj opisałem jak po uszkodzeniu stacyjki musiałem złamać zabezpieczenia
i ukraść własne auto. Dzisiaj chciałbym opisać moje kontakty z Autoryzowaną
Stacją Obsługi Forda w Katowicach. Zadzwoniłem wczoraj rano do ASO i
dowiedziałem się że mają nowe zamki do stacyjki. Poinformowano mnie że można
ustawić nowy zamek pod stary klucz. Koszt 56 zł za zamek + 40 zł usługa
wymiany zamka. Pomimo pełnego obłożenia mechaników zgodzili się mnie przyjąć
o godz 11:00. Wszystko szło jak po maśle. Po awarii odpalałem auto
śrubokrętem a blokada kierownicy była zblokowana drutem. Powolutku
dotoczyłem się do serwisu. Na miejscu byłem o godz. 10:50. Panowie przyjęli
mnie bardzo uprzejmie, przetworzyli moje dane osobowe (bo byłem w tym
salonie po raz pierwszy). Pierwsze spięcie już po 10 minutach bo nie
zgodzili się abym był podczas naprawy. No to ja nie zgodziłem się na wydanie
"klucza matki" i "złośliwie" zażyczyłem sobie starych części po naprawie.

cenników. Trochę mnie zaskoczył fakt że wszystkie materiały były kserowane.
No cóż, ciężkie czasy pomyślałem i poszedłem się napić kawy. Za kawę
oczywiście musiałem zapłacić. Popijając kawkę obserwowałem pracę salonu.
Tylko jeden pracownik (ten z którym rozmawiałem rano przez telefon) okazał
się właściwym człowiekiem na właściwym miejscu. Inni pracownicy powinny
pracować w... innym miejscu. Trochę dziwnie się czułem gdy pani po
skończonej rozmowie przez telefon krzyczała na cały salon : "Co za ch....!
Normalny ch... a nie klient!". No nic, siedziałem spokojnie bo mieli moje
auto. Trochę bałem się tej pani ale ona na mnie nie zwracała uwagi. Zrobiła
sobie bułeczkę z pasztetem i zajadała (co nie przeszkadzało jej równocześnie
rozmawiać z klientami i wydawać cenniki samochodów za ponad 60 tyś. zł). Po
1,5 - 2 godz. przyszedł pan i powiedział że wymienili zamek (przypominam:
56zł +40) oraz zakodowali pod stary klucz (i tu surprise: 120 zł). Jest
tylko jeden problem bo auto nie działa. Tak jak nie działało przed wymianą.
Mechanik podobno twierdził że należy wymienić całą stacyjkę ale niestety nie
mają takich. Koszt stacyjki 280 zł + koszt wymiany (Nawet nie pytałem ile.
Skoro należy zdjąć kierownicę, wszystkie przełączniki zamocowane na kolumnie
kierownicy itp to cena pewnie kosmiczna). Do zapłaty 216 zł i można odebrać
auto z blokadą zawiązaną drutem. Ciśnienie najpierw spadło mi do zera, a
później skoczyło do wartości której jeszcze nigdy nie osiągnęło. Na pytanie
o starą część uzyskałem odpowiedź że mechanik "zapomniał" i wyrzucił do
kosza. Tego już było za wiele (przed naprawą zgłosiłem chęć odbioru starej
części co zostało zapisane w zleceniu naprawy). Musiałem wyglądać groźnie bo
gość z biura obsługi dwa razy przeprosił i w te pędy pokicał do serwisu po
część. Nawet zapakowali mi ją w papierowy ręcznik abym nie ubrudził sobie
rączek.
Akt drugi rozegrał się pod moim domem wczesnym wieczorem kiedy to wiedziony
ciekawością sam postanowiłem zabrać się za naprawę. Czas trwania naprawy 3h.
Efekt jak najbardziej zadowalający. Winowajcą okazała się sprężynka skręcona
z drutu. Sprężynka została ustawiona w odpowiednim miejscu i wszystko działa
bez zarzutu. Chciałem założyć stary zamek (bo on na 100% nie był uszkodzony)
a nowy wcisnąć facetowi w salonie do gardła ale okazało się że nie dostałem
kompletu części do starego zamka (Dzisiaj dostanę - zapewniam).
Koszty jakie poniosłem to :
56 zł - nowy zamek
40 zł - wymontowanie i zamontowanie zamka
120 zł - zakodowanie nowego zamka pod stary klucz
Razem 216 zł a mogło być tylko 40 zł i kilka złotych za ponowne zamocowanie
sprężynki.
Dodatkowo salon chciał mi zaserwować następujące koszty:
280 zł - nowa stacyjka
40 zł - ponowne wy/zamontowanie zamka w nowej stacyjce
Usługa wymiany stacyjki - Bóg raczy wiedzieć ile

Miałem wczoraj zły dzień ale dzisiaj jest już lepiej. Za to zły dzień ma
dzisiaj gość z salonu z którym spotkam się po pracy (jeszcze o tym nie wie).

Morał jest stary jak świat : uważajcie na ASO!

Pozdrawiam
Tomo





Temat: Mercedes beczka - prosba o opinie userow


Witam,

Chcialbym nabyc takowa beczulke i chcialbym na takie cudo wydac ok 5


tys

No troszkę maławo jeśli ma to jeździć dobrze. Za 5 kPLN to tak ale
przygotuj się na 3-4 kPLN do dołożenia (no chyba, że rzeczywiście
trafisz ale na to w Polsce bym nie liczył). Generalnie moja rada - z
kasy, którą posiadasz 25 % do szafki na późniejsze naprawy, a za
pozostałe 75 % kupić co znajdziesz najlepszego (nie spiesz się).


Czy jest to dobry wybor??


Zależy do czego.


Jak jest z awaryjnoscia w/w samochodziku??


No cóż - psuje się ale nie są to awarie równe awariom wpółczesnych,
skomputeryzowanych samochodów (czytaj: nie pociągną Cię do bankructwa
o ile to dobrze rozegrasz). Ja w swojej (byłej) beczce zrobiłem:
akumulator (na nowy), rozrusznik (regeneracja), sprzęgło + docisk
(nowe), most napędowy (szrot), półoś (szrot), łożysko w kole, podpora
wału (za wszystko ok. 2 kPLN). Jak sprzedawałem to były jeszcze do
wymiany opony, trochę poprawek lakierniczych i pewno jeszcze coś...


Jakie jest spalanie??


Silnik 2,4 litra ok. 8-12 litrów ON (w zależności od warunków i stylu
jazdy)


Jaki silniczek polecacie??


Mój 2,4 (Diesel) wspominam bardzo miło. 3 litry są ponoć jeszcze
milsze. 2 litry odradzam bo to już trochę za "mułowate". Co do
benzynowych się nie wypowiadam...

Weź pod uwagę pojemność Diesla i związaną z tym wielkość OC. Oprócz
silnika (kompresja) i zawieszenia radzę Ci sprawdzić przeniesienie
napędu (spróbuj ruszyć z 2 biegu i sprawdź czy nie szarpie, sprawdź
czy most / skrzynia nie "wyją", sprawdź [przy różnych prędkościach]
czy nie ma jakichś nieprzyjemnych wibracji, spróbuj jechać możliwie
najwolniej na 3 i 4 biehu i słuchaj czy nie ma "tajemniczych
zgrzytów - mnie właśnie usterki na odcinku sprzęgło-tylnie koła
doprowadziły do sprzedaży) oraz wszystkie urządzenia elektryczne,
zamki (centralny powinien zamknąć / otworzyć się chociaż z 10 razy po
wyłączeniu silnika), blachę (pod przednimi dywanikami, w bagażniku
nadkola, progi - a najlepiej z kimś kto ma o tym pojęcie), zamykanie
drzwi, szyb itd, itp.

Wygoda jazdy bardzo OK i jazda beczką (pomimo, że stary rupieć to był)
dawała mi jakąś tajemniczą pewność siebie (w Poldku już tego nie
czuję).

Jest to wózek raczej dla kogoś kto ma dobry dostęp do garażu / kanału
i lubi od czasu do czasu "pogrzebać" - wtedy WIELE rzeczy można zrobić
samemu WYMIENIAJĄC po prostu część na "trafioną" na szrocie.

Pozdrowienia,
Jarecki





Temat: Romańska Małgorzata
WITAM POSZUKUJE TAKIEJ KSIAZKI W ZIPIE KLUB RARZE LUB TEZ ODRAZU JAKO JAKIS DOKUMET KTORY MOZNA OTWIERAC NA KOMPIE
saDZAC PO OPISIE CIEKAWA KSIAZKA I DOSYC MĄDRA!!
jAKBY KTOS TAKIE COS MIAŁ PROSZE O KONTAKT LUB POSŁANIE NA @ admbse@o2.pl
Pisze o tym tutaj poniewaz na "Techniczne" wiecej osob wchodzi
Pozdrawiam

------------------------------------------

W książce przedstawiono samochód Maruti 800, produkowany od czerwca 1986 roku w zakładach w New Delhi na licencji japońskiej firmy Suzuki. Opisano obsługę i naprawę poszczególnych zespołów samochodu:
· silnika benzynowego, trzycylindrowego, czterosuwowego, o pojemności 796 cm3 i mocy 26 kW, wyposażonego w dwuprzelotowy gaźnik Mikuni,
· sprzęgła suchego, jednotarczowego,
· czterobiegowej skrzyni biegów,
· zębatkowego układu kierowniczego,
· układu hamulcowego (z przodu hamulce tarczowe, z tyłu hamulce bębnowe),
· zawieszenia (z przodu typu McPherson, z tyłu oś sztywna),
· dwunastowoltowej instalacji elektrycznej.
Opisy napraw uzupełniono danymi technicznymi i regulacyjnymi, tablicą momentów dokręcania poszczególnych zespołów, tablicą okresowej obsługi technicznej, tablicami przedstawiającymi typowe niesprawności poszczególnych zespołów oraz schematami elektrycznymi.

----------------------------------------

SPIS TREŚCI:
1. WSTĘP
1.1. DANE TECHNICZNE
Opis samochodów
Dane identyfikacyjne
Charakterystyka techniczna
Momenty dokręcania
Okresowa obsługa techniczna
1.2. INFORMACJE DLA UŻYTKOWNIKA
Ogólne wskazówki przeprowadzania napraw
Prawidłowe podnoszenie samochodu
2. SILNIK
Typowe niesprawności silnika
2.1. DEMONTAŻ SILNIKA
Wymontowanie silnika
Rozbiórka silnika
Składanie silnika
Wmontowanie silnika
2.2. GŁOWICA
Wymontowanie i wmontowanie głowicy
Rozbiórka i składanie głowicy
Weryfikacja i naprawa głowicy
2.3. KADŁUB
Weryfikacja kadłuba
Sprawdzanie ciśnienia sprężania
Przewietrzanie skrzyni korbowej
2.4. UKŁAD KORBOWO - TŁOKOWY
Weryfikacja tłoków
Weryfikacja korbowodów
Połączenie tłoka z korbowodem
Montaż tłoków z korbowodami w cylindrach
Weryfikacja wału korbowego
Weryfikacja koła zamachowego
2.5. UKŁAD SMAROWANIA
Sprawdzanie pompy oleju
Wymiana filtru oleju
Wymiana oleju
2.6. UKŁAD ROZRZĄDU
Wymiana paska zębatego
Sprawdzanie i regulacja luzów zaworów
2.7. UKŁAD CHŁODZENIA
Wymiana chłodnicy
Wymiana termostatu
Wymiana pompy płynu chłodzącego
Wymiana i regulacja paska klinowego napędu
pompy płynu chłodzącego
Wymiana płynu chłodzącego
2.8. UKŁAD ZASILANIA
Wymiana gaźnika
Weryfikacja i wymiana gaźnika
Regulacja gaźnika
Wymiana filtru powietrza
Wymiana pompy paliwa
Wymiana filtru paliwa
Weryfikacja przewodów paliwa
2.9. UKŁAD ZAPŁONOWY
Sprawdzanie połączeń elektrycznych
Sprawdzanie rozdzielacza zapłonu
Sprawdzanie świec zapłonowych
Sprawdzanie cewki zapłonowej
Sprawdzanie i regulacja ustawienia zapłonu
2.10. UKŁAD WYDECHOWY
3. UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typowe niesprawności układu przeniesienia napędu
3.1. SPRZĘGŁO
Wymiana sprzęgła
Sprawdzanie sprzęgła
Ustawianie pedału sprzęgła
3.2. SKRZYNIA BIEGÓW
Wymiana zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów
Rozbiórka skrzyni biegów
Składanie skrzyni biegów
Sprawdzanie mechanizmu różnicowego
Wymiana oleju w skrzyni biegów
3.3. PÓŁOSIE NAPĘDOWE
Wymiana półosi napędowych
Rozbiórka półosi napędowych
Składanie półosi napędowych
4. UKŁAD KIEROWNICZY
Typowe niesprawności układu kierowniczego
Wymontowanie i zamontowanie koła kierownicy
Wymontowanie i zamontowanie kolumny kierownicy
Wymiana drążków kierowniczych
Wymiana przekładni kierowniczej
Sprawdzanie działania układu kierowniczego
5. UKŁAD HAMULCOWY
Typowe niesprawności układu hamulcowego
5.1. HAMULCE PRZEDNIE
Wymiana i sprawdzanie klocków hamulców
Naprawa zacisku hamulca
Sprawdzanie tarczy hamulca
5.2. HAMULCE TYLNE
Wymiana i sprawdzanie bębna hamulca
Wymiana i sprawdzanie szczęk i cylinderka hamulca
5.3. POMPA HAMULCA
Wymiana pompy hamulca
Sprawdzanie przewodów hamulca
Wymiana płynu hamulcowego
Odpowietrzanie hamulców
5.4. HAMULEC AWARYJNY
5.5. PEDAŁ HAMULCA
6. ZAWIESZENIE
Typowe niesprawności zawieszenia
6.1. ZAWIESZENIE PRZEDNIE
Wymiana stabilizatora
Wymiana kolumny resorującej
Wymiana łożyska koła
Wymiana wahacza
Ustawianie przednich kół
6.2. ZAWIESZENIE TYLNE
Wymiana amortyzatora
Wymiana tulei wahacza
Wymiana osi sztywnej
Wymiana łożyska koła
7. NADWOZIE
Regulacja mechanizmu podnoszenia kół
Regulacja zamków drzwi przednich
Naprawa uszkodzonego nadwozia
8. INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Typowe niesprawności instalacji elektrycznej
8.1. AKUMULATOR
8.2. ALTERNATOR
Wymiana alternatora
Sprawdzanie alternatora
8.3. ROZRUSZNIK
Wymiana rozrusznika
Sprawdzanie rozrusznika
8.4. BEZPIECZNIKI
8.5. WYŁĄCZNIK ZAPŁONU
8.6. PRZEŁĄCZNIK ZESPOLONY
8.7. REFLEKTORY PRZEDNIE
8.8. WYCIERACZKA I SPRYSKIWACZ
8.9. KIERUNKOWSKAZY
8.10. WSKAŹNIKI I LAMPKI KONTROLNE
8.11. TYLNE ŚWIATŁA ZESPOLONE
8.12. OGRZEWANIE I PRZEWIETRZANIE
8.13. SCHEMATY ELEKTRYCZNE

-------------------------------------------

Autor: Małgorzata Romańska
Ilość stron: 152
Ilość ilustracji: 204
Zawiera: schematy elektryczne




Temat: Zebranie mieszkańców
Po lekturze wypowiedzi na forum przygotowałem propozycje spraw, które warto byłoby poruszyć podczas zebrania mieszkańców:

Działania poprawiające bezpieczeństwo, w tym:
- nie pozostawianie otwartych na oścież drzwi do klatek schodowych (bo stanowi to furtkę dla złodziei)
- montaż gałek lub uchwytów zamiast celowo uszkodzonych klamek w zachodnich „niedomofonowych” drzwiach do klatek schodowych (bo teraz to nawet mieszkańcy mają problemy z wejściem… poza tym jak to wygląda...) oraz w drzwiach oddzielających część korytarza na poszczególnych piętrach a także w garażach od strony klatki schodowej,
- montaż bramy otwieranej na pilota z domofonem umożliwiającym otwieranie jej bez wychodzenia z mieszkania,
- instalacja kamer - monitoring,
- automat samozamykający drzwi do garażu podziemnego po upłynięciu określonego czasu (bo wielu o jego zamykaniu zapomina),
- zwiększenie liczby pracowników ochrony,
Inne usprawnienia i inicjatywy, sprawy do wyjaśnienia:
- instalacja zamków systemowych,
- oświetlenie na klatkach schodowych - montaż wyłączników czasowych lub detektorów ruchu na schodach,
- budowa większej liczby ławek na osiedlu i ewentualnie placu zabaw dla dzieci (np.piaskownicy ze zjeżdżalnią, drabinek itp - bez uciążliwości dla okolicznych mieszkańców)
- analiza możliwości technicznych oraz kosztów proponowanych rozwiązań
- wniosek o przekształcenie użytkowania wieczystego w prawo własności (wtedy nie będzie nas obowiązywać wysoka opłata za użytkowanie wieczyste, którą gminy ostatnio bardzo podwyższają, natomiast będziemy płacić podatek od gruntu stanowiący wyraźnie mniejszą kwotę - czyli zaoszczędzimy; warunek: w przypadku wspólnoty mieszkaniowej wszyscy jej członkowie powinni złożyć wniosek razem)
- sortowanie odpadów (jeśli będziemy tego przestrzegać to wywóz śmieci będzie tańszy - kolejne oszczędności),
- dbanie o porządek na osiedlu nie tylko przez firmę sprzątającą (poważnie zabrudzona ściana na klatce schodowej przy zejściu do komórek lokatorskich, którą ktoś zachlapał jakąś cieczą; niedopałki papierosów pod balkonami itp),
- zgłoszenie usterek do usunięcia w ramach rękojmi/gwarancji budynków (np.: popękane ściany na korytarzu, odpadające płytki przy wejściu do klatki schodowej, nie działające oświetlenie i inne; domaganie się ich usunięcia w stosunkowo krótkim, jednoznacznie określonym terminie a nie dopiero pod koniec okresu rękojmi/gwarancji jak to podobno jest planowane),
- przestrzeganie regulaminu osiedla, w tym wyprowadzanie psów w kagańcu lub na smyczy, zachowywanie ciszy nocnej, przestrzeganie zakazu palenia w miejscach wspólnych - na klatce schodowej, w windzie, piwnicy itp.,
- wyjaśnienie kwestii zakazu stosowania gazu w garażu podziemnym; brak oznakowania przy wejściu z niektórych klatek schodowych sygnalizującego niebezpiecznie wysoki poziom gazów w garażu
- ocena pracy Zarządcy (w szczególności takich spraw jak sprzątanie, odśnieżanie, wywóz śmieci, utrzymanie budynków, zapewnienie bezpieczeństwa, przy czym trzeba by wziąć pod uwagę, że realizacja niektórych inicjatyw może być uzależniona od decyzji wspólnoty mieszkańców), a także ocena realizacji zadań przez firmę ochroniarską (m.in. skuteczność w uniemożliwianiu dostępu do osiedla osobom niepowołanym - w szczególności złodziejom, wandalom czy dilerom narkotyków, regularność obchodu osiedla, także w godzinach nocnych, kontrola źle zaparkowanych samochodów blokujących dostęp do garaży, itp.)
- wybór przedstawicieli poszczególnych bloków – kandydatów do zarządu Wspólnoty (do pracy społecznej na rzecz mieszkańców, których będą reprezentować),
- zapoznanie się ze sprawozdaniem finansowym Zarządcy,
- plan gospodarczy Wspólnoty, określenie celów na które przeznaczone będą "fundusze wspólnotowe" np. propozycja pokrycia kosztów naprawy zdewastowanych skrzynek pocztowych z funduszu remontowego
- wybór nowego Zarządu Wspólnoty (podobno od momentu powołania Wspólnoty do życia co nastąpiło gdy sprzedano pierwsze mieszkania na osiedlu istnieje już zarząd tworzony przez SM Czyżyny, ale najwyższy czas by w jego skład weszli mieszkańcy osiedla tj. właściciele lokali znajdujących się na osiedlu, zamieszkujący na jego terenie),
- propozycja czasowego przedłużenia kontraktu z Zarządcą (np. na kolejne 3 miesiące) oraz wybór komisji przetargowej (którą mógłby być zarząd Wspólnoty) i przeprowadzeniu postępowania konkursowego na wybór firmy zarządzającej osiedlem po upłynięciu w/w okresu (jednak to kwestia do wyjaśnienia, bo podobno w umowie między firmami Instal a SM Czyżyny nie sprecyzowano okresu administrowania osiedlem i miałaby ona obowiązywać "do odwołania" - w tej sytuacji tym bardziej istotne staje się domaganie się od Zarządcy osiedla należytego realizowania powierzonych zadań (obowiązków) lub w przeciwnym wypadku wprowadzenie w życie procedury zmiany Zarządcy - obyśmy tylko „nie wpadli z deszczu pod rynnę”).

Ostatnie punkty będą mogły zostać zrealizowane podczas oficjalnego zebrania Wspólnoty, z udziałem notariusza, które powinien zwołać Zarządca (więcej szczegółów na zebraniu w najbliższą sobotę), ale możemy a nawet powinniśmy wcześniej przygotować się do nich poprzez dyskusję i ewentualnie wstępne decyzje (drogą głosowania) zorientować się w oczekiwaniach mieszkańców. Jeśli ktoś ma jeszcze inne propozycje spraw do poruszenia podczas zebrania proszę o ich zgłoszenie na forum lub podczas samego zebrania.

Jak to już ktoś napisał - zróbmy wszystko co w naszej mocy by na osiedlu mieszkało się bezpiecznie, spokojnie i przyjemnie. A to jest możliwe - musimy tylko się zorganizować, podjąć stosowne decyzje i zająć się realizacją wspólnych inicjatyw.

Ważne by informacja o zebraniu dotarła do jak największej liczby mieszkańców - porozmawiajmy o nim z sąsiadami, bo nie wszyscy zaglądają na forum. Od osób wywieszających ulotkę o zebraniu mieszkańców na tablicach ogłoszeniowych dowiedziałem się właśnie, że w niektórych klatkach ogłoszenie zniknęło (czyżby komuś zależało na tym byśmy nie mogli się zorganizować? mimo wszystko mam nadzieję, że w sobotę spotkamy się w jak najszerszym gronie i omówimy wspólnie szereg spraw).